Voortdurende tracering van kostbare goederen? Dankzij de WiFiworld tracker kan je gerust zijn!
Lambrechts zocht naar een degelijk trackingsysteem
De Lambrechts Group in Puurs produceert onder andere volledig gerobotiseerde lijnen die biervaten wassen, steriliseren en vullen en is wat dit betreft verantwoordelijk voor 80% marktaandeel in België. Daarnaast is Lambrechts Group ook producent van industriële wasinstallaties voor paletten, kratten, containers, … voor de food & beverage sector. De hoogtechnologische robotlijnen verschepen ze wereldwijd per container. Zij gingen voor dergelijke lange transporten op zoek naar een nauwkeurig, duurzaam en veilig trackingsysteem waarbij voortdurende tracering mogelijk is. Jan Goossens (CEO) en Martijn van den Hoven (Supply Chain & Production Manager) van Lambrechts vertellen over hun ervaring met de TAG.WIFIWORLD, een oplossing van het Antwerpse bedrijf All-Connects.
Kostbare goederen traceren: de TAG.WIFIWORLD tracker in een notendop
· Accurate tracering: Waardevolle goederen of documenten (zoals op maat gemaakte goederen, kunst, juwelen of waardepapieren) die internationaal verzonden worden, kunnen accuraat getraceerd én teruggevonden worden in het geval van diefstal of verlies.
· Klein formaat: Makkelijk te verbergen in een zeecontainer, pakketpost etc. dankzij zijn bankkaartformaat.
· Duurzaam: Geen wegwerptracker, maar een herbruikbare tracker die na ontvangst terug bezorgd kan worden aan de verzender. Over wegwerptrackers maakt Martijn nog het volgende punt: “Wegwerptrackers - die dan meestal aan de buitenkant worden bevestigd van de containers - zijn sowieso altijd een verloren kost; de trackers worden niet gerecupereerd. Als ze onderweg al niet verwijderd zijn, want dat gebeurt ook vaak, en dan ben je ineens ook je tracking kwijt.”
· Betrouwbaar: Met een wereldwijde dekkingsgraad van 98% heb je een uiterst betrouwbaar en accuraat resultaat. Martijn vult nog aan: “Ze hebben ook een zeer lange batterijlevensduur. Als je een TAG.WIFIWORLD met een volle batterij in de container steekt, ben je gerust.”
WiFiworld tracking in de praktijk
Hoe verloopt de verzending met zo’n TAG.WIFIWORLD tracker nu in de praktijk bij Lambrechts?
· De kleine tracker wordt in een envelop mee in een krat verpakt dat dan in een zeecontainer wordt geplaatst.
· Via de mobiele app of via de PC kunnen Lambrechts en de klant de zending minutieus opvolgen, ongeacht land, transporteur of transportmiddel.
· Een geopende container, een container met vertraging of een verkeerd doorgestuurde container? Iedereen is direct op de hoogte dankzij een melding die wordt verstuurd.
· Zijn de containers met robotlijnen op hun bestemming aangekomen? Dan kan de klant de tracker(s) weer naar Lambrechts sturen via een standaard meegeleverde envelop. Jan vult nog aan: “Voor ons is het zo dat wij nadien ook nog afreizen naar die bestemmingen om de installaties te gaan doen. Dus we kunnen dan vragen aan de klant dat ze de tracker gewoon even opzij houden.”
Et voilà, de tracker kan gewoon opnieuw gebruikt worden.
De grote troef van de WiFiworld tracker: voorspelbaarheid!
Het feit dat je zo’n zending perfect kunt opvolgen en op elk moment weet waar de zending zich bevindt, heeft naast diefstal of verlies tegengaan nog enkele voordelen:
· Ook de klant kan op het platform zijn zending volgen. Martijn beaamt: “Ze kijken daar wel degelijk op. Het is fijn om je zending te kunnen volgen.”
· Jan vertelt: “Het is toch belangrijk in een customer journey dat er continue contact kan zijn. Bij lange transporten is dat de enige manier voor beide partijen om contact te hebben met het product. Dus voor de mindset van de klant en ook voor ons goed gevoel is dat niet te onderschatten.”
· “Wat je soms ziet, is dat zendingen uit de lucht komen vallen bij wijze van spreken. Ineens is het daar. Voor onze planning is het belangrijk dat we de zending kunnen opvolgen omdat we de installaties moeten gaan doen en onze mensen moeten kunnen informeren”, aldus Martijn.
· Ook wat de douane betreft, is een goede tracking voordelig. Jan legt uit: “De klant heeft soms goede connecties met de douane. Als we kunnen vaststellen dat het daar te lang vaststaat, kan daar ook op geanticipeerd worden, eventueel door de klant zelf.”
Demo tracking & tracing
Verlies jij je kostbare assets na verzending liever ook geen minuut uit het oog? Vraag dan een demo aan of meld je aan via onderstaand formulier!
Meer lezen:
Contactinformatie
-
All-Connects
-
Satenrozen 3
2550 Kontich -
+32 (0)3 289 55 35
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Interessante bedrijven
Velodi
Autovak
Hyundai