Polestar stapt over op non-genuine agency model en breidt retailnetwerk uit in Belgische markt

Mobiliteit

Polestar, het Zweedse elektrische performance automerk, past zijn verkoopmodel aan naar een non-genuine agency model en breidt zijn retailnetwerk uit als onderdeel van de groei van het merk op de Belgische markt. Het distributienetwerk zal worden versterkt door een nog nauwere samenwerking met de huidige retailpartners: ACG Gent, Sterckx-De Smet, Mobicore groep en Vermant Group, die recent de activiteiten van Scancar heeft overgenomen. In 2025 plant Polestar, samen met deze partners, drie nieuwe locaties te openen op de Belgische markt.

De ontwikkeling van het verkoopmodel en de uitbreiding van het retailnetwerk gaan gepaard met de lancering van de twee luxe elektrische SUV's, de Polestar 3 en Polestar 4, op de Belgische markt. Lies Eeckman, Managing Director Polestar België en Luxemburg, verklaarde: "Sinds onze lancering in 2020 hebben wij meer dan 7.500 Polestar-wagens geleverd aan Belgische klanten, een prestatie waar we enorm trots op zijn. Bovendien noteerden we sinds de start van de uitlevering van de Polestar 3 en Polestar 4, halverwege vorige maand, een groei van 87% in registraties ten opzichte van september 2023, wat ons groeipotentieel met deze nieuwe modellen op de markt duidelijk onderstreept.

België is een van de eerste Europese markten waar Polestar overstapt op een non-genuine agency model, in lijn met Polestars versterkte bedrijfsstrategie om winstgevende groei te realiseren. Klanten kunnen hun Polestar nog steeds online configureren en bestellen, maar vanaf nu kunnen ze dat ook via het uitbreidende netwerk van Polestar Spaces, waardoor het voor klanten nog makkelijker wordt om een Polestar te kopen. Voor onderhoud van Polestar-wagens kunnen klanten terecht in een netwerk van 39 servicepunten bij Volvo Cars dealers. Hierdoor is de gemiddelde rijtijd voor klanten beperkt tot zeven minuten. Momenteel zijn er vier ​ Polestar Spaces in België: Polestar Antwerpen, Polestar Brussel, Polestar Gent en Polestar Luik.

Met ons aangepaste verkoopmodel en de uitbreiding van ons retailnetwerk willen we de klantervaring verder verbeteren. Door over te gaan van het simpelweg tonen van onze auto's naar het direct verkopen ervan in onze Spaces én onze aanwezigheid lokaal te versterken, kunnen we niet alleen beter inspelen op de stijgende vraag, maar ook zorgen voor een nog toegankelijkere en persoonlijkere klantervaring. De sterke merkpositie van Polestar en de lancering van onze nieuwe luxe SUV’s, de Polestar 3 en Polestar 4, geven ons alle vertrouwen in ons groeipotentieel op de Belgische markt,” aldus Lies Eeckman, Managing Director Polestar België en Luxemburg.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Autovak

  • Velodi

  • Hyundai

Bekijk de socials