Maak kennis met de Auto Natie Group
De Auto Natie Group is een toonaangevend automobielbedrijf dat de officiële merken VW, Audi, SEAT, Cupra, ŠKODA en VW Bedrijfsvoertuigen in portefeuille heeft. De groep positioneert zich op de as Antwerpen-Mechelen en strekt zich uit van de Nederlandse grens tot aan de Brusselse Ring. KMOinsider deed een video-interview met Koen Van Minnebruggen, Chief Retail Officer (foto)
Wat doet de Auto Natie Group?
Koen Van Minnebruggen (KVM): “Wij verkopen en onderhouden nieuwe wagens, directiewagens en kwalitatieve tweedehandswagens. Voor carrosserieherstellingen beantwoorden wij aan het kwaliteitslabel van Wondercar. We hebben ook een 4-tal Van Centers die zich specialiseren in de specifieke markt van de bedrijfsvoertuigen, zeg maar camionetten.”
Op welk project ben je ongelooflijk trots?
KVM: “Op de realisatie van de Auto Natie Group zelf begin december 2020 waarbij 12 trotse leden zich verenigd hebben en de krachten gebundeld hebben. Hierdoor kunnen we een aantal diensten en activiteiten centraliseren en transversaal organiseren. We doen dit met het oog op het verbeteren van de service en efficiëntie voor onze klanten. We kunnen best practices delen, processen stroomlijnen en schaalvoordelen bekomen. Dit alles zorgt voor een uitmuntende klanttevredenheid.”
Geef hier eens een voorbeeld van
KVM: “Een goed voorbeeld is ons 8-koppig Business Relations Fleet team dat overkoepelend de relaties met onze professionele klanten onderhoudt, van de kleine zelfstandige tot de grootste multinational. We ontzorgen en gidsen hen in het complexe verhaal van het beheer van een wagenpark. In het kader van de elektrificatie en de daaraan verbonden laadinfrastructuur is de samenwerking met ons zusterbedrijf EDI, Electric By D’Ieteren, een ongelooflijk voordeel.”
Wat maakt deze groep zo uniek?
KVM: “Het feit dat elke VW-Audi-SEAT-CUPRA én ŠKODA verdeler op de as Antwerpen- Mechelen deel uitmaakt van deze groepering. Waar je bedrijf ook gevestigd is, of waar je medewerkers ook wonen, er is altijd een garage van ons in de buurt waar ze met vragen en hun voertuig terechtkunnen. Dit zorgt voor lokale verankering die gedragen wordt door onze mensen, waardoor onze klanten zich thuis voelen.”
Welke tip zou je aan kmo’s meegeven?
KVM: “Investeer in je medewerkers. ‘People always make the difference’, zij zijn het echte kapitaal van je onderneming. Alleen als zij zich goed, erkend en gerespecteerd voelen, zullen ze met de juiste motivatie het beste van zichzelf geven. Denk aan opleidingen, coaching, het geven van inspraak in het beleid en verantwoordelijkheid.”
“People always make the difference”
Omschrijf het bedrijf met een korte quote
JVM: “ Dé Auto Natie Group. Uw Gids! We begeleiden onze particulieren en professionele klanten naar de juiste keuze met de beste service.”
Lees ook : Breng de totale kost van uw wagenpark in kaart met de TCO-tool
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Interessante bedrijven
Velodi
Autovak
Hyundai