Hyundai INSTER: Nieuwe A-segment Sub-Compact EV ​

Mobiliteit

Uniek ontwerp met toonaangevend bereik en veelzijdigheid in het segment

Photographer: Frederick Unflath | Copyright: Frederick Unflath
  • Hyundai Motor onthult de volledig elektrische INSTER, de nieuwe A-segment sub-compact stedelijke EV met een vooropgesteld rijbereik tot 355 km volgens WLTP
  • De compacte afmetingen, het robuuste koetswerkdesign en het ruime interieur van INSTER zorgen voor veelzijdigheid in het A-segment.
  • Geavanceerde technologie, veiligheidsvoorzieningen en uitzonderlijke EV-mogelijkheden in een kleine, stadsvriendelijke SUV.
  • INSTER wordt deze zomer gelanceerd en er komen nog meer modellen bij

Hyundai Motor Company onthulde vandaag op de 2024 Busan International Mobility Show de volledig elektrische INSTER1 , een nieuwe sub-compacte EV uit het A-segment met een uniek design, een toonaangevend rijbereik en veelzijdigheid, en geavanceerde technologie.

Het gedurfde design van INSTER combineert een futuristisch, innovatief imago met een ruim interieur in een klein SUV-koetswerk. Met een geavanceerd technologiepakket dat helpt om veilig en verfijnd te rijden, biedt INSTER snel opladen en de beste volledig elektrische actieradius (AER) in zijn segment, tot 355 km2 .

INSTER biedt milieuvriendelijke flexibiliteit, een soepele rijdynamiek en naadloze connectiviteit. Zijn compacte positionering zorgt voor meer efficiëntie in vergelijking met grotere modellen.

1INSTER wordt in Korea aangeduid als CASPER Electric.

2Verwachte actieradius van 355 km (WLTP) op één lading met 15-inch wielen voor het Long-Range-model.


Gedurfd exterieurontwerp en unieke functies

Voortbordurend op de designerfenis van de in 2021 geïntroduceerde CASPER, die in Korea alleen als ICE-variant verkrijgbaar is, wordt de stylingevolutie van de INSTER ondersteund door een verlengd koetswerk en wielbasis voor meer binnenruimte en een stoere uitstraling op de weg.

Met zijn grotere afmetingen staat INSTER precies tussen de traditionele subcompacte stadsauto's uit het A-segment en de grotere compacte modellen uit het B-segment in. Dit biedt de wendbaarheid en het gebruiksgemak dat kopers verwachten met een verbeterde praktische bruikbaarheid en flexibiliteit dankzij een ruimer interieur en een verbeterde bagagecapaciteit. Vergeleken met de grotere modellen uit het bovenstaande segment, maken de compacte afmetingen van de INSTER hem ideaal voor in de stad en zorgen voor meer gemak bij het parkeren.

"Met INSTER hebben we het imago van de kleine SUV naar een gedurfde nieuwe plek gebracht voor het wereldwijde publiek", zegt Simon Loasby, Senior Vice President and Head of the Hyundai Design Center. "INSTER onderscheidt zich door zijn design en een interieur dat zijn potentieel maximaliseert op spannende, klantgerichte manieren. Met INSTER herdefiniëren we wat het betekent om in een subcompacte EV te rijden."

Het koetswerkdesign van de INSTER wordt gekenmerkt door een robuust maar klein SUV-profiel en vlakke, schone oppervlakken. De sterke spatborden, een hightech bumper in de vorm van een circuitboard en een opvallende skidplate versterken het design van de voor- en achterkant van de INSTER.

INSTER's persoonlijkheid schijnt door met zijn LED dagrijverlichting en pixelgrafische richtingaanwijzers, achterlicht en bumpers. Klanten kunnen de look van de auto verder differentiëren met LED-projectiekoplampen en een tweekleurig exterieur met een contrasterend zwart dak. Afhankelijk van de specificaties worden 15-duims stalen velgen met wieldoppen, 15-duims lichtmetalen velgen of 17-duims lichtmetalen velgen aangeboden. ​

Veelzijdig interieur en geavanceerde materialen

Binnenin biedt INSTER verbeterde technologie en gemak met een digitaal cluster van 10,25 duim, een infotainment touchscreen van 10,25 duim met navigatie en een draadloos oplaadstation dat deel uitmaakt van een compacte middenconsole die is ontworpen om een groter gevoel van ruimte te creëren.

Het pixelthema wordt binnenin herhaald, met graphics op de stuurkolom van de INSTER die het hightech imago van de auto versterken. Het interieurontwerp is ook voorzien van aanpasbare sierlijsten aan de bovenkant van de deuren, zodat eigenaars hun auto nog persoonlijker kunnen maken.

Het interieur van de INSTER biedt veelzijdigheid en ruimte, waarbij de zitplaatsen op de voorste rij doorloopbaar zijn. Alle zetels kunnen worden neergeklapt - inclusief die van de bestuurder - voor nog meer flexibiliteit. Een neerklapbare passagiersstoel en verwarmde zetels vooraan en stuurwiel zijn ook verkrijgbaar. De zetels op de tweede rij zijn 50/50 deelbaar en verschuifbaar.

De koetswerkkleuren van de INSTER omvatten Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki Matte en Unbleached Ivory, evenals verschillende nieuwe tinten, zoals Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl en Abyss Black Pearl.

Zowel het exterieur als het interieur maken gebruik van duurzame materialen. De buitenkant van de INSTER is voorzien van zwarte hoogglanzende gerecyclede verf, die het koolstofzwarte pigment dat traditioneel wordt gebruikt in zwarte verf vervangt door een kleurstof gemaakt van gerecyclede afvalbanden. Binnenin wordt gerecycled polyethyleentereftalaat (PET) uit flessen en biopolypropyleen uit suikerriet gebruikt.

Snel opladen en toonaangevend bereik

INSTER blinkt uit door zijn DC-laadsnelheid en maximale AER, waardoor klanten minder tijd verliezen met het opladen, verder kunnen reizen en optimaal kunnen profiteren van het rijbereik dat ze tot hun beschikking hebben.

De INSTER is standaard uitgerust met een 42 kWh batterij en is optioneel verkrijgbaar met een 49 kWh Long-Range batterij. Beide modellen worden aangedreven door een enkele motor die 71,1 kW (97 pk) levert in de basisvariant en 84,5 kW (115 pk) in de Long-Range versie. Beide versies bieden een koppel van 147 Nm.

Met een toonaangevend, vooropgesteld rijbereik van 355 km (WLTP)3 op één lading voor het Long-Range model, herdefinieert INSTER wat mogelijk is met een kleine stedelijke EV, en levert indrukwekkende flexibiliteit met een geschat energieverbruik van 15,3 kWh/100 km (WLTP)4 .

Bij gebruik van een 120 kW DC High-Power laadstation kan INSTER onder optimale omstandigheden in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80 procent laden. INSTER is ook standaard uitgerust met een 11 kW on-board lader, terwijl een batterijverwarmingssysteem en een hoogrendement warmtepomp beschikbaar zijn.

De externe en interne Vehicle-to-Load (V2L) functionaliteit levert stroom voor externe apparaten (110V/220V), waardoor opladen in twee richtingen mogelijk is zonder dat er extra apparatuur nodig is. Hierdoor kunnen klanten apparaten zoals elektrische fietsen, scooters en kampeeruitrusting vrij gebruiken of opladen.

3Met 15-duims wielen

4Met 15-duims wielen

technologie en gemaksfuncties

Naast het rijbereik en het opladen biedt INSTER een schat aan geavanceerde technologie, waaronder een groot aantal geavanceerde veiligheids- en rijhulpfuncties. INSTER heeft 64-kleuren LED-sfeerverlichting, een digitaal cluster, een one-touch schuifdak en Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC) toegankelijkheid.

Hyundai's nieuwe A-segment subcompacte stedelijke EV biedt het meest complete technologiepakket in het segment, inclusief uitgebreide ADAS-functies (Advanced Driver Assistance System) zoals een Surround View Monitor (SVM), Parking Collision-Avoidance Assist Rear (PCA-R), Blind-spot View Monitor (BVM) en Forward Collision-Avoidance Assist 1.5 (FCA 1.5).

Lane Keeping Assist (LKA) en Lane Following Assist (LFA) worden ook aangeboden, plus Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Safety Exit Warning (SEW), Smart Cruise Control (SCC) w/ Stop and Go, Highway Driving Assist 1.5 (HDA 1.5), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA) en Intelligent Speed Limit Assist (ISLA).5 (HDA 1.5), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA) en Rear Occupant Alert (ROA).

Het ADAS-parkeersysteem combineert Parking Distance Warning (PDW) voor en achter met een Rear-View Monitor (RVM) voor een beter zicht.

Wereldwijde uitrol met extra model onderweg

INSTER wordt deze zomer als eerste geïntroduceerd in Korea, gevolgd door Europa, het Midden-Oosten en Azië-Pacific. De meeste uitrustingen en technologieën worden standaard meegeleverd, terwijl extra comfort en design optioneel verkrijgbaar zijn. De specificaties worden dichter bij de lancering bevestigd.

Een extra variant, INSTER CROSS5, zal in de toekomst aan de INSTER familie worden toegevoegd, met een robuuster, outdoor-gericht design. Meer details hierover worden op een later tijdstip bekendgemaakt.

5Gekend als CASPER CROSS in Korea.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Hyundai

  • Autovak

  • Velodi

Bekijk de socials