Alcomotive krijgt nieuwe naam: Astara Western Europa

Mobiliteit

Alcomotive verandert zijn naam in Astara Western Europa. De naamswijziging kadert in de groeistrategie die moederbedrijf Astara voor ogen heeft. Astara wil een relevante speler worden, zowel in een autowereld, die in volle transformatie is, als in de industrie van de duurzame mobiliteitsdiensten.

Astara levert auto’s en mobiliteitsdiensten

De Belgische Alcopa Group droeg twee jaar geleden 60% van de activiteiten van zijn autodistributietak Alcomotive over aan het Spaanse Bergé Auto. Dat bedrijf veranderde zijn naam in Astara. Astara is een van de grootste groepen in de auto-industrie en in de sector van de mobiliteitsdiensten.

Distributie van 30 automerken

Concreet is Astara aanwezig in 3 continenten en in 17 landen, met name in Spanje, Duitsland, Portugal, Oostenrijk, België, Finland, Luxemburg, Nederland, Polen, Zweden, Zwitserland Argentinië, Bolivia, Chili, Colombia, Peru en de Filipijnen. Astara distribueert in totaal 30 automerken. In 2021 verkocht de groep 200.000 voertuigen, goed voor een omzet van 4 miljard euro.

Astara breidt mobiliteitsdiensten uit

Astara Western Europe zal voortaan 7 merken distribueren in 6 landen. Het gaat respectievelijk om de merken Hyundai, Suzuki, SsangYong, MG, Isuzu, Maxus en Aiways en de landen België, Luxemburg, Nederland, Duitsland, Zwitserland en Polen. De mobiliteitsdiensten van Astara Western Europe worden uitgebreid met de divisies Astara Store, Astara Connect, Astara Move en Astara Intelligence.

Autosector in volle transformatie

Aan het hoofd van Astara Western Europe staat de ervaren COO Olivier Sermeus: “De autosector ondergaat een sterk evolutieproces. Er zijn nieuwe trends en onze klanten hebben nieuwe noden. Dankzij de combinatie van knowhow, ondersteuning en de wereldwijde capaciteiten van Astara, ondersteund door ons ervaren team en door heel wat lokale kennis, kunnen we onze klanten de beste mobiliteitsproducten en -oplossingen aanbieden”, stelt hij. “Samen zullen we blijven werken aan onze groeistrategie. Ons doel is een jaarlijks volume van 40.000 voertuigen.”

Nieuw ecosysteem rond mobiliteit

“Met de geboorte van Astara Western Europa zetten we een nieuwe en belangrijk stap in de voortdurende groei van Astara. Met onze ruime ervaring in digitale transformatie en het volledig nieuw ecosysteem dat wereldwijd rond mobiliteit ontstaat, zetten we vastberaden in op duurzame groei op lange termijn voor alle merken en dealergroepen. Ik twijfel er niet aan dat we zullen blijven groeien en de hoogste kwaliteitsstandaarden zullen blijven bieden”, stelt Jorge Navea, CEO van Astara Worldwide.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Autovak

  • Hyundai

  • Velodi

Bekijk de socials