600 km bereik voor de Renault Trucks E-Tech T tegen 2025

Mobiliteit

Vanaf 2025 zal Renault Trucks een uitbreiding op het elektrische model Renault Trucks E-Tech T aanbieden. Met een actieradius van 600 km per laadbeurt opent dit voertuig nieuwe perspectieven voor het koolstofvrij maken van langeafstandstransport.

Met 30 miljoen afgelegde kilometers bij transportbedrijven hebben de elektrische trucks van Renault Trucks al de uitstoot van 29.000 ton CO₂ voorkomen. Met dit nieuwe aanbod blijft de Franse fabrikant zijn aanbod aan duurzame transportoplossingen uitbreiden om zijn klanten te ondersteunen bij hun energietransitie.


Innovatieve technologie in het hart van prestaties

De grotere actieradius van de Renault Trucks E-Tech T wordt mogelijk gemaakt door de integratie van een nieuw onderdeel, de e-as, een elektrische as.

Dankzij de e-as technologie kunnen alle elementen van de aandrijflijn - elektrische motoren en transmissie - gegroepeerd worden aan de achterkant van het voertuig, waardoor er ruimte vrijkomt tussen de langsliggers om extra batterijpakketten te plaatsen. Renault Trucks E-Tech T uitgerust met de e-as kan 600 km afleggen per laadbeurt.

De komst van deze elektrische truck zal de overgang naar elektrische mobiliteit versnellen”, legt Emmanuel Duperray uit, Senior Vice President Electromobility bij Renault Trucks. “Wij geloven dat een actieradius van 600 km met één laadbeurt, in combinatie met de ontwikkeling van openbare oplaadinfrastructuurnetwerken tegen 2026, met name via onze joint venture Milence, ons in staat zal stellen om de operationele gelijkheid [met dieseltechnologieën] te bereiken die onze klanten verwachten.


Een aanvullend aanbod

Deze Renault Trucks E-Tech T met uitgebreide actieradius is ontworpen voor langeafstandstransport en vervolledigt het elektrische gamma van de constructeur zonder de huidige oplossingen te vervangen. Renault Trucks blijft een brede waaier aan autonomieën, configuraties en uitrustingen aanbieden om zich precies aan te passen aan de verschillende gebruiksdoeleinden. Om transporteurs te begeleiden naar de ideale oplossing, stelt Renault Trucks hen ook geavanceerde simulatietools ter beschikking waarmee elke elektrische truck geconfigureerd kan worden volgens hun specifieke behoeften.

We willen niet meedoen aan een race om autonomie bij een laadbeurt. benadrukt Emmanuel Duperray. Te grote batterijen zijn nadelig voor het laadvermogen, verhogen de totale bedrijfskosten en vergroten de ecologische voetafdruk. Een elektrische vrachtwagen is inherent duurder dan een voertuig met verbrandingsmotor. We moeten opnieuw nadenken over koolstofvrije logistiek, met andere woorden, de vervoersplannen heroverwegen om het gebruik van rollend materieel te intensiveren en zo de kosten per kilometer te verlagen .

Renault Trucks moedigt zijn klanten aan om de grootte van de batterijen aan te passen aan hun werkelijke behoeften en ondersteunt hen bij het optimaliseren van de oplossing, inclusief de oplaadstrategie « Dankzij deze aanpak kunnen we nu al meer dan 700 kilometer per dag afleggen met onze Renault Trucks E Tech T in serieproductie. »

De bestellingen voor dit toekomstige voertuig gaan in 2025 van start en de productie wordt verzorgd door de fabriek in Bourg-en-Bresse, die sinds eind 2023 het elektrische gamma van het merk assembleert.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Velodi

  • Autovak

  • Hyundai

Bekijk de socials