Wat heb jij te vertellen? Kom het uitleggen in de Podcast Studio
Naast oogstrelende eventlocaties en inspirerende co-workingspaces, kan je bij BluePoint en Tech.Lounge intussen ook terecht voor een professionele podcast-opname.
In deze snel veranderende wereld is ook je marketing onderhevig aan wisselende tendensen. Een gediversifieerde, hedendaagse strategie maakt gebruik van verschillende soorten content, ook het gesproken woord.
Wie vandaag de dag nog niet inzet op beluisterbare know how, blijft helaas achter. Een goeie podcast is een enorm krachtig medium dat je bereik aanzienlijk vergroot. Niet iedereen houdt immers van teksten lezen: er wordt enorm wat af’geluisterd’ tijdens het joggen, winkelen en autorijden. Zo absorbeert jouw doelgroep moeiteloos 2,5 uur durende uiteenzettingen - tijd die ze al lezend nooit zouden vrijmaken. Podcasten is een frisse, boeiende manier om mensen aan te trekken.
De Podcast Studio als kers op de taart
Voor je self-service green key video-opnames kon je al terecht in de opnamestudio in Tech.Lounge Brussel. Weldra kan je van diens grote broertje gebruikmaken in de zeer grote, professionele green key recording studio bij BluePoint Brussel. Hier geniet je van een studio van 100m2 met een podiumoppervlakte van 70m2. Je kan kiezen uit verschillende 2D- of nog indrukwekkender: 3D-achtergronden met tracking van de camera. Dit zorgt ervoor dat de achtergrond met jou meebeweegt wanneer jij over het podium loopt.
Ook streamen vanuit vergaderzalen was bij BluePoint en Tech.Lounge al een koud kunstje. Door de toevoeging van de Podcast Studio vervolledigen ze hun indrukwekkende gamma. Het doel? De klanten de mogelijkheid bieden via zoveel mogelijk kanalen een boodschap uit te sturen én hen daarbij ondersteunen. Elke Waterschoot, Marketing & Social Media Experte bij beide bedrijven, licht deze nieuwigheid graag toe.
Podcasten voor beginners
“Het concept is simpel: onze professioneel uitgeruste studio biedt een hoogwaardige omgeving aan voor de opname van podcasts. We hebben vijf microfoons voorzien, die allen verbonden zijn met het gebruiksvriendelijke mengpaneel. Het is zodanig ingericht dat vrijwel iedereen, met of zonder know how, onmiddellijk aan het podcasten kan.
We bieden een compleet pakket aan, waarbij je naast de studio en apparatuur ook gebruik kan maken van een aantal extra features. We hebben een aantal jingles in het aanbod, een lach- en applausband, en de mogelijkheid om je opname her en der bij te knippen. Wanneer je podcast de vorm heeft die jij voor ogen had, kan je een hapklaar bestand via USB transfereren naar je laptop. Vervolgens kan je jouw opname loslaten waar je maar wil: Spotify, YouTube, ...
Added value van experts
“Wanneer we full-service zeggen, mag je daar als gebruiker ook ten volle van genieten. In essentie kom je als klant met een idee en helpen wij je met het verder uitwerken. Zowel voor de ervaren podcaster als de volslagen leek hebben wij de juiste service en expertise klaarstaan. Dat houdt ook in dat we actief mee nadenken over je concept, je met plezier tips & tricks aanreiken, aangeven wat wel en minder goed werkt, én advies geven over hoe je een boeiend gesprek kan opbouwen.
We beperken ons daarbij niet tot die ene podcastsessie. Desgewenst begeleiden we je bij de volledige overkoepelende strategie en toetsen we mee af waar en of dit medium past binnen jouw bedrijf. Volstaat één sessie of is dit een materie waaruit we seriële boeiende content kunnen winnen?
Hoe het eindresultaat er ook uit zal zien: al het benodigde materiaal en de juiste expertise is hier aanwezig, we werken graag een voorstel op jouw maat uit. Voor iedere doelgroep hebben we verschillende formules voorzien, zodat we samen tot een eindproduct kunnen komen waarmee jij gelukkig bent.”
“In principe is iedere kmo’er gebaat bij gesproken content, en het is zoveel simpeler dan het lijkt.”
Beginnen met een podcast: voor wie?
“Ons podcast-klantenbestand ziet er enorm divers uit. In principe is iedere kmo’er gebaat bij gesproken content, en het is zoveel simpeler dan het lijkt. Al wat je nodig hebt is een goed onderwerp en een fijne gesprekspartner. Je pakt de microfoon vast en neemt het gesprek op. Veel ingewikkelder hoeft het niet te zijn.
Via een podcast krijg je een unieke gelegenheid om een diepere relatie met je doelpubliek op te bouwen. We worden these days voortdurend met snackable posts en tweets om de oren geslagen, waarmee je nooit echt tot de diepte van een onderwerp geraakt.
Bovendien vergroot je bereik drastisch, geraak je tot bij volstrekt nieuwe luisteraars en werk je actief aan je personal branding. Het biedt tal van voordelen ten opzichte van klassieke content, doordat het zo eenvoudig verteerbaar is. Tijdens een autorit of het opplooien van de was worden er héél wat podcasts verslonden.”
Graag meer info over de wondere wereld van de podcast? Of kom je het graag eens proberen? Neem contact op via onderstaand formulier en kom de studio vrijblijvend uittesten tijdens een korte demonstratie. Onze experts helpen je graag verder!
Contactinformatie
-
BluePoint Antwerpen
-
BluePoint Brussels
Neem contact op met de experts van BluePoint!
Zoek je een professionele eventlocatie?
Ook interessant
Interessante bedrijven
EVM Print