Waarom kiezen voor een content marketing bureau?
Vandaag beseffen bedrijven en ondernemers steeds meer het belang van goede content. Een sterk en coherent verhaal over je bedrijf laat jouw zaak eruit springen. Twijfel je om in zee te gaan met een specialist ter zake? Wij trekken je over de streep!
Voordelen, hoe en waarom kiezen
#1 Verschillende vormen, dus altijd iets wat bij jouw onderneming past
Content marketing kent verschillende vormen. Daar waar inbound marketing vooral gaat over sociale media, blogs en de zoekmachineoptimalisatie (SEO), gaat content marketing ook over offline media, video en whitepapers. Een specifieke vorm is de betaalde content promotie, waarbij je bijvoorbeeld Google Adwords (SEA) kan inzetten. Als je hiermee aan de slag wilt gaan, mag je het belang van een goede communicatiestrategie niet vergeten. Een content marketing bureau stelt zo’n communicatiestrategie met je op.
#2 Bepaal wat je intern wil doen en wat je wil uitbesteden
Content marketing dekt heel wat activiteiten. Daarvan doe je mogelijk als onderneming zelf al een aantal zaken. Daarom is het belangrijk dat je deze goed neerschrijft, zodat je weet welke activiteiten je alvast niet wilt uitbesteden. Het is belangrijk dat je hier realistisch in bent, want wat je vandaag niet intern doet, zal je morgen ook niet doen.
Baseer je in je beslissing niet alleen op de tijd die je medewerkers zelf ter beschikking hebben om rond content te werken. Vaak is het een goed idee om activiteiten die een nieuwe en frisse kijk nodig hebben, uit te besteden. Zo loop je niet het gevaar dat je werknemers op hun eigen kennis terugvallen om ideeën aan te brengen in je content.
#3 Informeer jezelf over het content marketing bureau
Als onderneming heb je uiteraard een eigen visie. Maar wist je dat de kans groot is dat het content marketing bureau waarin je geïnteresseerd bent dezelfde visie heeft als jou? Door je over potentiële bureaus te informeren, vind je eenvoudig een geschikte partner. Je kan zeker eens vragen naar wat het bureau reeds heeft gedaan voor andere klanten.
#4 Het bereik van de offline doelgroep slinkt
In een tijdperk waar alles voortdurend verandert en vluchtig is, is het moeilijk om via offline mediakanalen je doelgroep te bereiken. Je wordt haast gedwongen om mee op de trein, die de digitalisering is, te springen. Digitalisering en industrialisering gaan hand in hand. Traditionele media, zoals de kranten, verliezen steeds meer aan populariteit. Door afnemende advertentieopbrengsten wordt het alsmaar duurder om in content te investeren. Bovendien wordt deze content online vaak gratis aangeboden. Tegenwoordig kan iedereen eigen content maken, publiceren en daarmee zijn eigen publiek opbouwen.
#5 Je eigen content scoort vaak niet
Heel wat geproduceerde content blijkt niet relevant te zijn. Maar liefst 90% van de content is niet uitmuntend genoeg om op te vallen tussen al de andere artikelen. Vind jij het ook moeilijk om de concurrentie aan te gaan en wil je graag opvallende content? Dan is samenwerken met een content marketing bureau waarschijnlijk wel iets voor jou!
#6 Kosten besparen op mediabereik
Wanneer je gaat inzetten op content marketing; kan je ontzettend veel reclamekosten besparen. Tenslotte ben je minder afhankelijk van betaalde media om jouw doelgroep te bereiken. Met behulp van zoekmachine optimalisatie scoort je content hoger in Google. Als je de tijd neemt om jouw content te optimaliseren of daarvoor een bureau inschakelt, heb je helemaal geen betaalde media nodig. Je bouwt vanzelf een (organisch) publiek op.
#7 Online content is (vrijwel) tijdloos
Heel vaak is content die je een paar jaar terug schreef vandaag nog relevant. De meeste online content veroudert niet. Er komen via deze (oudere) content nog steeds nieuwe bezoekers binnen op je website.
Wat doen ze
Content marketing bureaus zijn er om je bij te staan in het creëren van sterke content. Een samenwerking met zo’n bureau is goed voor wie geen tijd heeft om eigen content te maken en naar buiten te brengen, voor wie niet over een sterke pen beschikt, of voor wie op zoek is naar een externe, frisse blik op zijn bedrijf.
Tarieven
De tarieven van een content marketing bureau hangen af van een aantal factoren, zoals de gevraagde diensten en de duur van de samenwerking. Het is daarom moeilijk om de kost juist in te schatten, zeker als het de eerste keer is. Mogelijk zal de kost op korte termijn iets duurder uitvallen, maar zal je op lange termijn de investering zeker terugverdienen.
Wil je eens praten over jouw digitaal potentieel?
Interesse om voor je content marketing, online marketing, copywriting en storytelling samen te werken met content marketing bureau KMOdynamoo? Kijk dan gerust even rond op de website.