Visit the future: de innovatieve visie van eventorganisator Easyfairs
What’s in a name? Easyfairs, de toonaangevende organisator van vakbeurzen in Europa, de VS en Azië, maakt het verschil door alle exposanten en partners te ontzorgen en een gemakkelijke deelname te garanderen. Maar de visie van het bedrijf reikt nog veel verder: daadkrachtige, professionele gemeenschappen creëren via technologische en duurzame innovatie. “Een beurs van ons bezoeken, is to visit the future” klinkt het bij Group Event Director Nadine Francus.
Easyfairs: vakbeurzen gemakkelijk gemaakt
Easyfairs is een internationale organisator van vakbeurzen. In ons land is het bedrijf onder andere bekend van de vakbeurzen Transport & Logistics, Empack (de enige verpakkingsbeurs in België) en Solids (een beurs in het teken van bulkgoederen). Maar ook van enkele grote B2C-bouwbeurzen zoals BIS, Wonen en Bouw & Reno. Voor Transport & Logistics werkt Easyfairs overigens nauw samen met KMOinsider
“Dankzij onze jarenlange, vruchtbare samenwerking met KMOinsider voor de vakbeurs Transport & Logistics, hebben wij een perfecte toegang en connectie met de kmo’s uit de logistieke sector. Het economisch belang van kmo’s mag niet onderschat worden, zowel op vlak van aantal bedrijven, maar ook op vlak van tewerkstelling en toegevoegde waarde. Daarom is het belangrijk om samen met KMOinsider deze groeiende bedrijven uit de logistieke & transportsector aan boord te hebben van onze beurs.”
“De kern van onze visie zit vervat in onze naam”, vertelt Nadine Francus. “We stellen een gemakkelijke deelname van iedere partner of exposant en elke beurs voorop. Daarom bieden we all-in formules aan, inclusief standenbouw inrichting en een professioneel communicatiepakket.”
Gemeenschappen van professionals
“Het doel van Easyfairs is om mensen van dezelfde sector samen te brengen. We nemen graag een faciliterende rol op in het creëren van een community van professionals”, gaat Nadine verder.
“Dat doen we door de juiste mensen en bedrijven te matchen en kwalitatieve contentprogramma’s op te zetten met waardevolle seminaries en boeiende panels en workshops. Uiteraard bieden we ook veel netwerkmogelijkheden. Dat doen we met gala-avonden, awarduitreikingen wedstrijden en gezellige netwerkborrels. Beleving staat hierbij centraal. Zo richtten we in het verleden reeds demozones in voor heftrucks waar bezoekers zelf achter het stuur konden kruipen. Mensen moeten business kunnen doen maar ook met mooie ervaringen naar huis gaan.”
Visit the future met Easyfairs
Een belangrijke pijler in de events van Easyfairs is innovatie. “We willen elke keer opnieuw de toekomst neerzetten op onze beurzen”, benadrukt Nadine. Daarvoor investeert het bedrijf volop in technologische vernieuwing.
“Met onze beurzen willen we innoveren en inspireren. Onze exposanten & partners brengen de nieuwste producten, diensten en trends op de beursvloer. Ook zetten we zwaar in op Starters met een apart paviljoen.
Visit the future, dat is de slagzin die het allemaal samenvat en die wij elke keer willen waarmaken. Daarvoor investeren we volop in technologische vernieuwing. Dat doen we onder andere met onze smartbadge technologie. Iedere bezoeker kan met zijn toegangsbadge digitale brochures downloaden en tegelijkertijd kunnen exposanten & bezoekers contacten met elkaar delen.
Digitalisering speelt uiteraard een belangrijke rol in deze voortdurende innovatie. Zo zijn we bijvoorbeeld perfect in staat om grootschalige, hybride events te organiseren. Hoewel we merken dat mensen elkaar graag in real life ontmoeten, hebben we zo wél alles in handen om nog lange tijd future proof evenementen te organiseren.”
Duurzaamheid²
Ook duurzaamheid staat centraal in de toekomstvisie van Easyfairs. En het bedrijf benadert dat begrip erg breed.
“Duurzaamheid gaat voor ons uiteraard over het milieu, de omgeving en onze voetafdruk. Dat is belangrijk en daarom spelen wij een voortrekkersrol in het ontwikkelen van een programma voor meer milieubewuste beurzen. Wijzelf kijken daarbij naar de materialen die we gebruiken, de energie die we verbruiken en het afval dat we produceren. Recycleerbaar en zoveel mogelijk groen, daar gaan we voor.
Maar we ondersteunen en engageren ons ook voor verschillende organisaties die een maatschappelijke meerwaarde leveren. Ook dat is duurzaamheid voor ons.
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Interessante bedrijven
Coachingplanet.be