Uw content marketing aanscherpen? Volg het postgraduaat van de AP Hogeschool
De consument heeft steeds minder nood aan oppervlakkige marketingtrucs en snelle strategieën. Voor veel ondernemingen, zowel in een B2B- of B2C-omgeving, wordt relevante content die het verhaal en de missie achter je onderneming vertelt, steeds belangrijker. Een postgraduaat Content Marketing aan de AP Hogeschool in Antwerpen, helpt je op weg om aan de slag te gaan.
Weg van verkooppraatjes - daarom wérkt content marketing
Wat is content marketing eigenlijk? Of is ‘Wat is content marketing niet?’ misschien een betere vraag? Want deze vorm van marketing combineert verschillende kennisdomeinen - gaande van marketing tot sales en PR - om tot een brede, duurzame strategie te komen.
Als content marketeer ga je in feite een loyaal publiek uitbouwen door je gerichte doelgroep mee te nemen in het hoe en waarom achter je organisatie - je maakt die zo menselijk. Weg met harde verkoopstaal en straffe promoties. Enter: content maken met meer diepgang, gericht naar de juiste mensen en voorzien op het juiste moment in de vorm van blogs, beeldmateriaal, mails… die samen hetzelfde verhaal vertellen.
Leren via experts uit het werkveld: waar theorie praktijk ontmoet
Is de interesse alvast gewekt, en denk je dat ook jouw onderneming of bedrijf baat zou hebben bij content marketing? Dan biedt het postgraduaat Content Marketing aan de AP Hogeschool je alvast een basis om U tegen te zeggen. En: een hoop insights uit de échte wereld.
Wat leer je bij? Vooral: hoe je strategisch inzicht in merken, conceptueel denken, content creatie, journalistiek, marketing- en salesinzichten, PR, account management en nog veel meer met elkaar kan combineren om aan storytelling te doen voor jouw onderneming.
Doorheen de opleiding krijg je les van en word je begeleid door échte professionals die al even in het werkveld meedraaien. Zo is één van de docenten Chris van Gils - gewezen Director Content Marketing en Director Strategy bij Sanoma en content marketing architect bij Contentmoon.
“We vinden het belangrijk om de theorie zo veel mogelijk aan de praktijk te koppelen”, zegt Van Gils. “Op die manier zien onze studenten onmiddellijk het verband. Tegelijk spreken we zowel de taal van de student als die van het werkveld. Dat zorgt voor een hands-on aanpak en commerciële mindset in de lessen”.
Een opleiding met heel wat meerwaarde, niet alleen voor marketeers
Volgens de afgestudeerden van het postgraduaat is de richting alvast een voltreffer. Zo ook voor Jonas Embrechts, Allround Creative en Digital Marketeer bij contentmarketingbureau KMOdynamoo.
“Dit postgraduaat heeft me volledig ondergedompeld in de wereld van Content Marketing”, vertelt hij. “Aan de hand van voorbeelden en gastdocenten uit het werkveld krijg je een duidelijk zicht van hoe je met jouw merk zoveel meer kan doen dan wat de gemiddelde ondernemer in Vlaanderen momenteel doet.”
Volgens hem is de opleiding dan ook aan te raden omdat ze breder gaat dan alleen de kern. “Het is zowel voor marketeers als bedrijfsvoerders een grote meerwaarde omdat dit echt diep tot in de kern gaat van de bedrijfsvoering: je zal alles tot in de basis van je bedrijf in vraag gaan stellen om er dan vervolgens een degelijk communicatieplan op te gaan bouwen dat nog jaren zal renderen.”
Interesse om je in te schrijven voor deze opleiding? Ga naar www.ap.be/postgraduaat/content-marketing.