Leaderboard BB.gif

Topfanz pakt uit met twee fameuze wintertransfers

Marketing & Sales

Terwijl de meeste mensen collectief uitblazen tijdens de eindejaarsperiode, steekt de voetbalwereld nog een tandje bij: in januari gaan heel wat clubs op zoek naar de ultieme wintertransfer. Voor Topfanz zit het huiswerk er alvast op. De Belgische marktleider in fanbeleving en sportmerchandising versterkt haar team met twee stevige aanwinsten: Günther Peeters maakt de overstap van FC Eindhoven als Chief Commercial Officer, Shawn Eerlings neemt zijn ervaring bij Lommel SK mee als webshop coördinator.

De voorbije weken verrichte Topfanz heel wat scoutingswerk. Vervolgens knoopte het Halense familiebedrijf onderhandelingen aan om zich te versterken op twee posities. En die gesprekken monden nu uit in twee gerichte transfers: “Enerzijds wisten we met Günther Peeters een scorende spits te strikken, die als Chief Commercial Officer internationaal de weg naar doel zal zoeken”, knipoogt CEO Jo Appeltans. “Günther verdiende al zijn sporen als commercieel manager bij voetbalclubs Beerschot en Westerlo en was tot op heden actief als algemeen directeur van FC Eindhoven. Hij kent de sportwereld dus als zijn broekzak.”

“Als ambassadeur Europese fanbeleving versterken”

Günther gaat vanaf medio januari aan de slag in zijn nieuwe rol. Hij is blij met zijn overstap naar Topfanz: “Ik ken Topfanz al vanuit mijn professionele verleden, toen ik nog als tevreden klant aan de andere kant van de tafel zat. Door de jaren heen heb ik de voetbal- en sportwereld van binnen uit leren kennen. Dat netwerk en die ervaring deel ik graag met Topfanz, om onze dienstverlening verder te perfectioneren. Daarnaast boeit de internationale ambitie me enorm. Als bestuurder van de Union of European Clubs heb ik regelmatig contacten buiten de landsgrenzen. Die contacten wil ik de komende jaren uitbouwen om de fanbeleving in Europa te versterken.”

Jeugdig talent uit Lommel

Naast Günther versterkt ook Shawn Eerlings de rangen van Topfanz. De kersverse webshop coordinator waakt erover dat de webshops van de partnerclubs altijd up to date zijn. “Deze afgestudeerde sportmarketeer zette zijn eerste professionele stappen als communicatiemedewerker bij Lommel SK. Shawn is een jeugdig talent dat zich binnen Topfanz verder zal kunnen ontbolsteren”, vertelt Jo.


De landsgrens oversteken

Met deze aanwervingen is Topfanz klaar voor de volgende stap. Met het sterke huidige team en de steun van moederbedrijf SmartPhoto Group willen de fanconsultants verder internationaliseren en groeien. “In Belgïe zijn al quasi alle professionele voetbalclubs kind aan huis bij Topfanz. De voorbije jaren vonden ook de eerste buitenlandse klanten de weg naar Halen. OGC Nice, Valenciennes CF en FC Metz in Frankrijk bijvoorbeeld, maar ook een achttal Nederlandse clubs. Nu zijn we klaar om ons beproefde concept verder uit te rollen buiten de landsgrenzen. De voorbije maanden bouwden we ons netwerk uit tijdens verschillende internationale beurzen. In de loop van 2025 willen we volop buitenlandse klanten verwelkomen in onze familie.”

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials