Leaderboard BB.gif

Razendsnel overheidsdrukwerk voor gemeenten: de succesformule van Vlaamse Post

Gemeenten en overheden moeten soms snel communiceren met hun burgers, denk maar aan de communicatie over de vaccinatiecentra. Naast online kanalen is ongeadresseerd overheidsdrukwerk nog steeds één van de meest efficiënte manieren om inwoners te informeren. Daarvoor hebben overheden een partner nodig die snel schakelt en een doorgedreven service biedt.

Complete partner voor ongeadresseerd overheidsdrukwerk

Het Antwerpse Vlaamse Post profileert zich al jaren als een betrouwbare partner voor ongeadresseerd overheidsdrukwerk. Tientallen Vlaamse gemeenten doen dagelijks een beroep op het postbedrijf om hun inwoners te informeren. Volgens operationeel directeur Peter Segers is Vlaamse Post een complete partner voor gemeenten.

“Wij bieden een algemene bedeling op onze standaardrondes en maatwerk voor zwaarder drukwerk of zendingen die gericht zijn op specifieke buurten. Bij verkeerswerken in een bepaalde straat moet je niet de hele gemeente inlichten maar gericht communiceren. Is er een buurtfeest of een lokaal inspraakmoment, dan kunnen wij in een afgebakende regio snel een bedeling doen.”

Lees meer: Gestroomlijnde huis-aan-huisbedeling voor gemeenten

“Daarnaast zijn we een one-stop-shop voor onze klanten. Wij kunnen overheidsdrukwerk niet alleen bedelen, wij hebben ook alle expertise en middelen in huis voor de vormgeving en het drukken ervan.”

Waarom kiezen voor Vlaamse Post?

“Als postbedrijf willen we het servicecenter zijn dat gemeenten niet vinden bij andere spelers”, vertelt Peter Segers.

“Het is moeilijk voor kleinere gemeenten om een goede opvolging te vinden bij andere postbedrijven. Vaak moeten de gemeenten hun aanvragen voor de bedeling van drukwerk online invoeren, naar het plaatselijke kantoor gaan voor een afspraak, enzovoort. Deze procedure neemt al gauw enkele weken in beslag."

Bij Vlaamse Post heeft elke gemeente een vast contactpunt. Met één telefoontje is het vaak al geregeld. Bij een probleem of noodgeval vinden we op korte termijn een gepaste oplossing. Deze persoonlijke service is een grote meerwaarde voor onze partners.”

Snel overheidsdrukwerk in tijden van crisis: folders voor vaccinatiecentra

In tijden van crisis is er een grote nood aan vlotte communicatie en snelle bedeling van overheidsdrukwerk. Het afgelopen jaar deden verschillende gemeenten meermaals een beroep op Vlaamse Post.

Peter Segers: “Ongewone tijden vragen om uitzonderlijke inspanningen van gemeenten. Daarom hebben wij dit jaar een tandje bijgestoken zodat onze partners hun inwoners goed kunnen informeren.

Zo kregen we de vraag van een Antwerpse gemeente om op heel korte termijn een folder voor het plaatselijke vaccinatiecentrum te ontwerpen, drukken en bedelen. De verantwoordelijke voor het centrum bezorgde ons de nodige informatie en enkele dagen later ging de folder mee met één van onze rondes.”

Helemaal overtuigd van de snelle service van Vlaamse Post? Laat dan meteen van je horen via onderstaand formulier.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vlaamse Post

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vlaamse Post
  • Turnhoutsebaan 185
    2970 Schilde
  • 0800 64 400 (gratis vanuit België)

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials