PureFluence, een vernieuwend content- en PR-bureau met focus op de lifestylemarkt
PureFluence kondigt met trots de officiële lancering aan van hun innovatieve content- en PR-agency, gevestigd in Leuven en Brussel. PureFluence biedt een unieke combinatie van nationale en internationale content- & PR marketing met een focus op de lifestyle markt. De slogan van het agency is niet voor niets ‘influential content & PR for lifestyle brands’.
"Bij PureFluence geloven we in de kracht van verhalen die de kern van een merk vastleggen en het publiek weten te boeien," zegt Wim De Schutter, Managing Founder van PureFluence. Wim leerde als marketingdirecteur van onder andere Red Bull en Nespresso hoe met top storytelling jouw merk op een unieke manier in de markt zet en consumenten voor jou kan winnen. “In een overgesatureerde wereld van reclame boodschappen, maken boeiende merkverhalen meer dan ooit het verschil vandaag”. “Bij PureFluence hechten we groot belang aan het aangaan van een dialoog met de mensen die we willen bereiken, hen te betrekken bij de communicatie, hen te raken en hen een onvergetelijke ervaring te bieden.” Of zoals Gary Vaynerchuck (oprichter van VaynerMedia, U.S.A.) zou zeggen: “The brands that can connect with their audience in a real, authentic way will win."
A lifestyle brand's power lies in its ability to paint a vivid picture and tell a compelling story
PureFluence onderscheidt zich door zijn geïntegreerde diensten, waarbij marketing- en PR-strategieën naadloos worden gecombineerd met PureDeluxe Media, hun eigen lifestyleplatform met zowel een Belgische als ondertussen snel groeiende internationale site.
Wim De Schutter: “Onze unieke storytelling aanpak begint met het ontwikkelen en produceren in woord en beeld van een meeslepend en authentiek verhaal dat de kern van het merk weerspiegelt.
Dit verhaal wordt vervolgens aangepast en versneden naar de verschillende communicatie touchpoints om maximale impact te bereiken. Van het opstellen van persteksten tot het creëren van boeiende social media feeds, professionele video’s en reels, podcasts: elke boodschap wordt nauwkeurig afgestemd op het medium en het publiek. En dit alles met respect voor het merkimago van de betreffende lifestyle brands.
We werken samen met lifestyle stakeholders en influencers, organiseren exclusieve pers- en influencer evenementen, interviews, behind-the-scenes bezoeken, creatieve proeverijen en persreizen om de verhalen vervolgens tot leven te brengen.
Daarnaast plaatsen en versterken we deze verhalen in onze eigen nationale en internationale lifestyle media, PureDeluxe, waardoor we een naadloze en krachtige merkbeleving creëren voor de beoogde doelgroep. Zo maken we de cirkel voor de lifestyle merken rond: via een one-stop-content approach naar een multimedia impact op een efficiënte en effectieve manier!
Laurence Hannon versterkt als Senior PR Associate PureFluence
Laurence Hannon vervoegde een paar maanden geleden PureFluence als Senior PR Associate. Laurence, die 20 jaar ervaring heeft in leidinggevende rollen bij ‘s lands grootste PR-bureaus, heeft een zeer grote expertise en netwerk opgebouwd in de lifestylemarkt. Zo beheerde ze een portfolio van grote en middelgrote klanten in de food & beverage industrie, de toeristische sector, de beauty industrie en dies meer.
Laurence brengt bovendien een linguïstieke complementariteit mee naar PureFluence; Laurence die drietalig is maar wiens moedertaal Frans is en woonachtig is te Brussel, brengt een groot lifestyle netwerk aan Franstalige pers- en influencer contacten mee naar PureFluence. Laurence Hannon: “Naast onze grote expertise in de lifestylemarkt, maken wij het voor onze klanten ook efficiënter om hun boodschappen zowel naar Vlaams- als Franstalig België te brengen”. “Met twee partners in het agency die elk hun eigen taalgemeenschap door en door kennen, betekent dit een enorme plus voor onze klanten”.
Nieuwe budget wins bij PureFluence
PureFluence heeft recentelijk belangrijke PR-budgetten gewonnen, waaronder die van het Franse attractiepark Futuroscope, het derde grootste attractiepark van Frankrijk. Daarnaast won het bureau ook het PR budget voor het Belgische merk Xavies’, bekend om zijn granola en gezonde tussendoortjes en won het recent ook PR budget voor het prestigieuze Belgische wijndomein Oud Conynsbergh.
Andere merken waarvoor PureFluence werkt zijn de Bordeauxwijnen (C.I.V.B), Maison Castel wijnen, Atag - het premium merk voor keukentoestellen - en het Belgische spirit brand Conte Negroni. PureFluence beheert daarnaast ook de sociale media en/of PR voor diverse gerenommeerde, vaak met Michelinsterren bekroonde restaurants zoals bijvoorbeeld de Restaurant De Bakermat in Ninove (1*), Restaurant Michel (1*) in Groot-Bijgaarden (1*), Restaurant Zappaz in Leuven (14,5/20 Gault Millau), Restaurant Maxime Colin in Kraainem (15/20 Gault Milau), de Mechelse horeca groep The Chick, The Chapel en The Cellar, Restaurant Miss Kang in Genval. Eerder leverde PureFluence ook al succesvol werk af voor de restaurants van sterrenchef Marcelo Ballardin (Oak, 1*, Door73, 14,5/20), Sir Kwinten in Lennik (2*), Restaurant L’ Amandier in genval (16/20 Gault Millau), Patisserie ZUUT te Leuven, Wijndomein Château d’Annevoie en brouwerij Bertinchamps, The Macallan whisky en Filliers distillery.
Contactinformatie
PureFluence site: www.purefluence.agency
PureDeluxe Belgische website: www.puredeluxe.be
PureDeluxe Internationale website: www.puredeluxe.co
PureFluence offices:
- PureFluence Leuven, De Hoorn, Sluisstraat 79/03.01, 3000 Leuven
- PureFluence Brussels, Laurence Hannon, Langeveldstraat 95, 1180 Brussels
Email: info@purefluence.agency
Wim De Schutter: Wim.deschutter@purefluence.agency / +32.485.35.22.22
Laurence Hannon: Laurence.Hannon@purefluence.agency / +32. 479.63.00.02
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Interessante bedrijven
Klif