Leaderboard BB.gif

Online leads: het belang van een snelle reactie

Nog nooit in de geschiedenis konden mensen zo snel producten of diensten opzoeken, vergelijken en aankopen. Snel reageren op online leads is dan ook key. Zo geef je de lead de boodschap dat je hem/haar belangrijk vindt en zal die minder geneigd zijn om informatie te raadplegen van de concurrentie.

In het digitale tijdperk heeft elke zichzelf respecterende handelaar en onderneming een website en webshop. De consument is het van zijn kant gewoon dat hij in een mum van tijd een antwoord krijgt op zijn vragen. Volgens Tasso Limneos van Victus Sales is het duidelijk: “Hoe langer jouw reactie op een lead uitblijft, hoe groter de kans dat hij/zij uitwijkt naar de concurrentie. Daarom moet je alles in het werk stellen om als eerste contact te maken met online leads. Uit studies blijkt namelijk dat 78% van de leads kopen bij het bedrijf dat als eerste reageert.”

De kracht van een telefoongesprek

Chatbots en automatische replys zijn handig om snel vragen te beantwoorden, maar wanneer je online leads wil converteren naar prospects, moet je absoluut voor een persoonlijke benadering kiezen. Zo krijgt de potentiële klant het gevoel dat je persoonlijk voor hem klaarstaat en krijgt hij snel alle gewenste informatie op maat. De ideale manier om een led om te zetten naar een verkoopafspraak, offerte of directe verkoop is een spontaan telefoongesprek.

Hoe snel reageren op online leads?

Door snel te communiceren heb je dus een streepje voor op de concurrentie en stijgt de kans op een succesvolle conversie exponentieel. De eerste vijf minuten is de kans op succes het grootst. In de praktijk is dit natuurlijk niet altijd mogelijk, maar ook de eerste uren maken al een heel verschil.

“Een reactie in het eerste halfuur levert het beste resultaat op.” (Tasso Limneos)

Tasso Limneos: “De ervaring leert ons dat een reactie in het eerste halfuur het beste resultaat oplevert. Daarbij monden liefst 80% tot 90% van de aanvragen uit in een offerte. Wanneer de reactie enkele uren tot een dag op zich laat wachten, daalt dit cijfer tot slechts 50-60%. De online leads maken vaak duidelijk dat ze een snelle opvolging echt op prijs stellen. Het blijkt dus een belangrijke stap in het opbouwen van een klantenrelatie.

Meer weten over online leads genereren of interesse in een samenwerking met een vooraanstaand callcenter dat je leads snel opvolgt? Neem dan contact met ons op of vul het formulier hieronder in.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Victus Sales

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Victus Sales

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials