Leaderboard BB.gif

Nog nooit eerder gezien in Brussel, in België of zelfs in de wereld.

Marketing & Sales

Op 13 april 2024 opent een gloednieuw type ervaring haar deuren in het hart van de hoofdstad, op twee straten van de Grote Markt: het Museum of Infinite Realities (MOIR)

Photographer: Kristian Gilroy


WAT IS MOIR?

Om te kunnen begrijpen wat MOIR inhoudt, moet je alles vergeten wat er op cultureel gebied wordt gedaan. Het Museum of Infinite Realities wil de toekomst van entertainment zijn; een plek waar het publiek niet langer toeschouwer is, maar de held wordt van zijn eigen bezoek. MOIR is uniek door de combinatie van verhalende entertainment, het gebruik van geavanceerde technologieën en een zoektocht naar persoonlijke ontwikkeling, ondersteund door wetenschappelijke studies. MOIR is ontworpen volgens een grootschalig systeem dat in verschillende ruimtes is geïmplementeerd waarin we kaartprojecties, holografische 5D-technologie, interactieve bewegingscamera's, door de gebruiker geactiveerde portalen, gepersonaliseerd geluid, Vantablack – het zwartste zwart dat er is – en een scala aan gespecialiseerde verlichting aantreffen. RFID-technologie (radiofrequentie-identificatie) maakt het mogelijk om de keuzes en acties van deelnemers in alle ruimtes te volgen, voor een echt persoonlijke ervaring. MOIR is permanent, maar de ervaringen die daarbinnen worden ontwikkeld zullen in de loop der jaren veranderen.


INAUGURELE ERVARING

Explore The True You De inaugurele ervaring "Explore The True You" vormt de perfecte introductie voor MOIR. Gebaseerd op een principe dat vergelijkbaar is met managementmethodes zoals DISC, Jung of Transactionele Analyse, is de ervaring "Explore The True You" ontworpen rond zes animal guides, die elk een persoonlijkheidstype symboliseren.

Wetenschappelijk onderzoek door een groep onderzoekers van de Universiteit van Oxford

Deze animal guides zijn tot stand gekomen door het onderzoeksteam van dokter Martha Newson. Martha Newson is universitair hoofddocent psychologie en afgestudeerd aan de Universiteit van Oxford en de Universiteit van Sussex in cognitieve en evolutionaire antropologie. Zij en haar team hebben onderzoek gedaan voor MOIR om de wetenschap achter de verbinding tussen mensen te begrijpen, zodat dit experiment ons kan helpen om onszelf en de manier waarop we met anderen omgaan beter te begrijpen. En juist dat laatste is belangrijk, want voordat je met je familie, vrienden en collega’s kunt communiceren, moet je eerst jezelf leren kennen.

Het onderzoeksteam baseerde zich hiervoor op psychologie, antropologie, neurowetenschappen en filosofie. Ze ontwierpen speciaal voor dit experiment een uniek persoonlijkheidskader en voerden een voorstudie uit met meer dan 1.000 deelnemers om de animal guides te ontwikkelen. Gevalideerde enquêtemetingen uit de psychologie werden aangepast aan de unieke behoeften van deze meeslepende ervaring om het leuk en boeiend te maken.

Opmerkelijk is dat de animal guides niet zijn afgestemd op socio-demografische kenmerken zoals seksualiteit, leeftijd, werkstatus of aantal kinderen. Het gaat veel meer om je persoonlijke gevoel van eigenwaarde en de manier waarop we ons met anderen verbinden. Door de animal guides is MOIR echt in staat om ons te helpen ons te verbinden met elkaar, met de omgeving en uiteindelijk met onszelf.


De ervaring

MOIR bestaat uit zeven kamers en wordt beleefd in groepen van maximaal 24 personen. De groepen worden ter plaatse gecreëerd, maar elke deelnemer beleeft een persoonlijk avontuur waarvan hij of zij zelf de held is. In elke kamer moeten ze keuzes maken. Alle gegevens worden in reële tijd verzameld en geanalyseerd met behulp van een grootschalig technologisch systeem op basis van psychologische en neurologische methoden. Dit alles creëert een unieke, tijdloze ervaring waarbij elke deelnemer aan het einde eindigt met een animal guide, spiegel van hun innerlijke zelf.


DE DOELGROEPEN

Bezoekers Het project "Explore The True You" is geschikt voor iedereen vanaf de leeftijd van 10 jaar. MOIR is de ideale activiteit voor families, vrienden, eerste afspraakjes of schooluitstappen. Elke donderdag, vrijdag en zaterdagavond organiseert MOIR tijdslots exclusief gereserveerd voor personen van 18 jaar en ouder: "MOIR Lates". Events MOIR positioneert zich ook als toplocatie voor teambuildingsevenementen. MOIR is een unieke plek in België om teams te helpen elkaar beter te begrijpen. Tot slot bieden de geavanceerde immersieve technologieën een unieke oplossing voor privéfeesten, productlanceringen en holografische presentaties.

HET TEAM ACHTER HET PROJECT

Achter MOIR staan twee Engelse groepen, wereldleiders op het gebied van meeslepende ervaringen en vastgoed; Cinimod Studio en Everland.

Cinimod Studio stuurt de creative visie voor MOIR en voorziet de ervaring van ongeëvenaarde technologische tovernarij en storytelling finesse. Deze pionier op het gebied van verhaalgedreven ervaringen staat bekend om zijn originele installaties voor internationale topmerken zoals Ralph Lauren, McLaren, Adobe, Microsoft en Rolls-Royce.

Everland brengt vastgoed en operationele expertise naar MOIR. Als internationale ontwikkelaar en exploitant met een portfolio bestaande uit woongebouwen, hotels en commerciële projecten zorgt Everland ervoor dat elke MOIR-locatie niet zomaar een locatie is, maar een naadloos functionerende bestemming.

Photographer: Kristian Gilroy

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials