Nieuw boek van Steven Van Belleghem bekroond als nummer 1 in de Forbes Top 10 Business Books
Elk jaar onthult Shep Hyken, een vooraanstaande expert op het gebied van Customer Experience (CX) en klantenservice, de Forbes Top 10 Business Books. Dit jaar staat het nieuwe boek van Steven Van Belleghem, getiteld "De ruwe diamant", op de hoogste trede van de lijst.
In zijn bekendmaking voor Forbes legt Hyken uit waarom het boek van Van Belleghem de eerste plaats verdient: "De meeste bedrijven willen een klantgerichte cultuur creëren, maar velen worstelen, zelfs als ze daartoe in staat zijn. Dit is wat Van Belleghem beschrijft als 'de ruwe diamant'. Naast duidelijk gearticuleerde concepten bevat het boek meer dan 100 tips en voorbeelden om je te helpen een cultuur op te bouwen die klanten aantrekt en behoudt."
Over het boek
Hoewel veel bedrijven klantgericht willen zijn, slagen slechts weinigen erin de klant echt tevreden te stellen. De sleutel tot succes is het uitbouwen van een klantgerichte cultuur: een cultuur waar zowel de leiders als de medewerkers van een organisatie zich op elk moment bewust zijn van hun rol tegenover de klant.
Binnen klantgerichte organisaties is iedereen zich terdege bewust van zijn verantwoordelijkheden. Als gevolg van dit bewustzijn werken deze bedrijven hard aan het nog verder optimaliseren van hun klantgerichtheid. Om zo hun ‘ruwe diamant’ te polijsten tot een prachtig glanzend juweel. De ruwe diamant laat je in meer dan 100 tips zien hoe je een klantgerichte bedrijfscultuur opbouwt.
Over de auteur
Steven Van Belleghem is een internationaal keynotespreker. Hij is part-time marketingprofessor aan Vlerick Business School en gastspreker aan London Business School. Steven is ook ondernemer: hij is partner van inspiratiebedrijf nexxworks en co-founder van contentcreatiebureau Snackbytes. Hij is bestuurder bij Plan International België.