Snel meer leads genereren? Denk aan SEA en social media advertising!
Leadgeneratie is voor elk bedrijf een uitdaging. In dit artikel vertellen de specialisten van contentmarketingbureau KMOdynamoo meer over waarom SEA en social media advertising goede pistes zijn om op korte termijn meer leads te genereren.
Om als bedrijf te blijven groeien, is het natuurlijk nodig dat je verkoop in stijgende lijn blijft. Om ervoor te zorgen dat er steeds voldoende potentiële klanten in de pipeline zitten, kan je inzetten op outbound mailings.
Maar je hebt het ongetwijfeld zelf al gemerkt, onze mailbox wordt overladen door promoties van bedrijven. Bij veel van je prospects belanden zulke berichten linea recta in de prullenmand.
Zet je product of diensten in de kijker met SEA en/of social media advertising
Vandaag is het cruciaal om online je producten of services aan de man te brengen. Een goed geoptimaliseerde website die organisch - dus zonder er extra budget voor te moeten aanspreken - publiek trekt, hoort een vanzelfsprekendheid te zijn. Ter aanvulling is het een goed idee om SEA - adverteren in zoekmachines zoals Google - of social media advertising aan je marketingmix toe te voegen.
Via beide tactieken vergroot je namelijk snel het aantal mensen waaraan je je producten of diensten kan verkopen.
Waarom kiezen voor SEA?
Met Google Ads kan je heel gericht adverteren. Zo kan je instellen in welke regio je advertenties mogen verschijnen. Je kan je beperken tot een stad, een provincie, maar ook het buitenland. Ook de taal, brede interesses en leeftijdscategorie kunnen ingesteld worden.
Een groot voordeel van SEA is ook dat je je een plek kan kopen in de zogeheten buyer journey van een potentiële klant. Er is dus al een zekere mate van koopintentie. Iemand die op zoek is naar een bepaald product of een bepaalde service doet dat met zoekopdrachten. Met SEA kan je adverteren op de gebruikte termen. Om ook een succesvolle campagne op te zetten, moet je wel een goede keywordanalyse maken.
Waarom kiezen voor social media advertising?
Ook op sociale media kan je heel gericht je doelgroep afbakenen. Bovendien kan je niet alleen advertenties tonen aan een specifieke doelgroep op basis van hun profiel, je kan ook ‘retargeten’. Dit houdt in dat je je advertentie alleen richt aan mensen die al interesse hebben getoond in jouw product, bijvoorbeeld websitebezoekers.
Waar er bij SEA een zekere koopintentie bestaat, is die er bij social media advertising minder. Daarom zal je minder rechtstreekse conversies zien via dit soort advertenties voor echt dure producten of services. Je potentiële klanten moeten intern immers meer overleggen voor ze tot een aankoop kunnen of mogen overgaan.
Benieuwd hoe jij met SEA en social media advertising meer leads kan genereren?
Boek nu een kennismakingsgesprek met één van de advertising-specialisten van KMOdynamoo! Neem contact op via de website of onderstaand formulier.