Laat jouw zaak meer opvallen met een LED scherm
Ondernemen loopt niet altijd vanzelf. Je moet je product of dienst immers aan de man brengen en dat is niet zo gemakkelijk. Je moet je potentiële klanten ervan kunnen overtuigen dat ze jouw product of dienst nodig hebben. Klassieke manieren van reclame, zoals advertenties en radiospotjes, kunnen helpen, maar zijn ook erg duur.
Gelukkig kan je je creativiteit helemaal loslaten als het op reclame aankomt. Door nieuwe formules te verkennen, vind je vast wel een manier om reclame met veel impact te maken zonder dat het je veel kost. Eén van die manier om reclame te maken, is het gebruik van videomateriaal. Mensen houden van videomateriaal, zeker als het om mooie beelden gaat.
Het juiste scherm op de juiste plaats
Met videobeelden kan je alle kanten uit. Je kan er voor kiezen video’s te plaatsen op sociale media, of zelfs voor een televisiespotje kiezen. Maar die opties passen niet bij elke gelegenheid. Sommige gelegenheden, zoals markten, beurzen en zelfs showrooms, vragen om grote middelen, zoals een groot LED scherm. Je kan een LED scherm huren, want dat valt op en trekt mensen aan, zeker als je videobeelden interessant zijn.
Wat wel doen en wat niet doen
Niet alles werkt. Voor je zomaar wat videobeelden toont, dien je er goed over na te denken. Het startpunt hiervoor is je doelpubliek, je locatie en je boodschap. Denk na over de uitdagingen die je klant heeft. Stel je verkoopt kettingzagen. Verkoop je aan een hobbyist die zijn boom nu en dan wat bijsnoeit? Of is je doelpubliek de professionele tuinier die de beste kwaliteit zoekt? Zorg dat je video en je boodschap daaraan aangepast zijn. Is je locatie langs de weg? Dan heb je vaak slechts een 5-tal seconden om de kernboodschap over te maken. In dat geval is het aangeraden om je kernboodschap textueel meteen in beeld te brengen. Sta je op een beurs? Dan kan je inzetten op storytelling en meer afzonderlijke beelden integreren. Stel dat je een bouwonderneming hebt, dan kan je alle sterktes van jouw bouwproces met een illustrerende video van a tot z toelichten. En finaal mag je je boodschap niet vergeten. Heb je promoties? Vermeld een duidelijke call-to-action. Zoek je personeel, vermeld een korte URL waar men meer info kan vinden. Is het puur om branding en is er niet meteen een actie vereist? Misschien kan je dan afsluiten met een slogan die de kernboodschap samenvat.
Belangrijk is ook dat je aandacht trekt, maar dat je video niet als storend ervaren wordt. Flitsende beelden, ’s nachts langs een drukke weg zijn geen goed idee. Terwijl videobeelden bij een beursstand juist verrijkend ervaren worden. Ze maken de ruimte dynamisch & zorgen dat jouw stand de aandacht trekt. Kies dus verstandig.
Proberen is de boodschap
Hoe weet je nu wat werkt? Je kan een geïnformeerde gok maken op basis van marktonderzoek, maar dan nog zal je soms merken dat een videoadvertentie slechter of juist beter werkt dan verwacht. Het is belangrijk om te leren uit die ervaringen en ze toe te passen op toekomstige campagnes. Proberen en leren is dus belangrijk. Hou daarbij zeker je budget in de gaten. Verspreid de kosten door slimme beslissingen te maken. Huur bijvoorbeeld materiaal in plaats van het aan te kopen. Een groot scherm huren is niet zo duur. En laat vooral die creativiteit maar vloeien, want dat is hoe je leert!