Influencer van het jaar verkozen op de Bisou Awards!
De allereerste Bisou Awards - de Belgische awards voor de meest impactvolle influencers en influencer campagnes - werden deze avond uitgereikt in Knokke-Heist. Ook Sarah Puttemans en Kassaticket vallen in de prijzen. Influencers zijn hot. Onderzoek toont aan dat zo goed als elke Belg influencers volgt en zich bovendien vaak laat leiden door hun advies.
De Belgische Bisou Awards komen niet uit de lucht gevallen: influencers zijn in België met meer dan ooit en hun impact stijgt gestaag, recht evenredig met hun faam. Het was vanavond dan ook over de bekende koppen lopen in het Casino van Knokke-Heist. De hosts van de avond Shauna Dewit en Evy Gruyaert reikten maar liefst 16 awards uit in evenveel categorieën. Jaël Ost won in de categorie Wellbeing & self-care, Stien Edlund won in Sport & fitness en de bekende Sarah Puttemans won in Fashion & style.
“Ik vind de Bisou Awards een heel mooi initiatief. Ze geven meer erkenning aan de vele content creators. Super bedankt voor deze award en de erkenning die er bij hoort!" ~ Sarah Puttemans
De Bisou Awards, georganiseerd door creative agency Hurae en activation agency CityCubes en ondersteund door de Belgian Association of Marketing, laten zien dat influencers vandaag de dag een onmisbare rol spelen in onze maatschappij. De rode loper van deze eerste editie zette niet alleen de meest impactvolle influencers in de spotlight, maar benadrukte ook dat authenticiteit de kern vormt van online contentcreatie. Voor het eerst werden ook bedrijven beloond voor hun samenwerkingen met influencers. Dat zij de weg naar influencer marketing hebben gevonden is duidelijk:
"Bij Coca-Cola geloven we in de kracht van authentieke verhalen. Influencers helpen ons om op een persoonlijke en betekenisvolle manier te connecteren met onze consumenten. Door met de Bisou Awards samen te werken, erkennen we het belang van impactvolle, relevante en echte contentcreatie."
Dit zijn alle winnaars van de Bisou Awards 2024:
Bisous voor influencers
- Influencer of the year: SHAUNA DEWIT
- Wellbeing & self care: JAËL OST
- Fitness & sport: STIEN EDLUND
- Beauty & make-up: ZOÉ GALLIAERDT
- Fashion & style: SARAH PUTTEMANS
- Art & design: VEXX (Vince Okerman)
- Travel & adventure: EMMASROADMAP (Emma Verhaeghe)
- Music & entertainment: KASSATICKET (Kyano Woutters)
- Lifestyle & family: SILENT JILL (Jill Vandermeulen)
- Education: DAVID DIEU
- Food and tasting: ACCROAURESTO (Maurane Crespin)
- Social impact: MELTING.GREEN (Mélanie Guisset)
Bisous voor brands
- Most authentic partnership: Binfluencer - MORTIERBRIGADE
- Best results of influencer marketing: Adidas Club Originals - ESSENCEMEDIACOM
- Most original influencer campaign: Don't follow your hero with money - FEBELFIN
- Most meaningful influencer marketing: #Your_vote_your_choice - BEINFLUENCE EUROPE