Leaderboard BB.gif

Huis-aan-huisreclame informeert en verhoogt de koopkracht

De papieren folder is een goed ingeburgerde en duurzame manier voor bedrijven om rechtstreeks te communiceren met klanten. Onderzoek toont aan dat ongeadresseerd reclamedrukwerk of huis-aan-huisreclame sterk verankerd is in onze samenleving en in het dagelijks leven van de consument.

De papieren folder is informatiever dan radio of tv

Huis-aan-huisreclame blijft scoren. Volgens Vlaamse Post ziet de Belgische consument de papieren folders als informatief (64%), niet storend (63%) en een stimulans om nieuwe producten te ontdekken (62%). De papieren folder scoort zo beter dan televisie, radio, online reclame of tijdschriften.

De papieren folder heeft een activerende rol in de mediamix. Het zet jouw doelgroep meer aan tot actie dan andere kanalen. Dit heeft alles te maken met de verzadiging van de digitale inbox. Je consument wordt minder snel overweldigd door reclame die via de brievenbus op de keukentafel belandt.

Met huis-aan-huisreclame bereik je de oudere bevolking

32% van de Belgische bevolking is ouder dan 55 jaar. Deze consumenten hebben meer budget dan jonge gezinnen. Toch is deze groep niet even bereikbaar via digitale communicatie als de jongere consument. Enkele cijfers:

  • 37% van deze groep verzendt of ontvangt geen e-mails.
  • 49% van de consumenten ouder dan 55 jaar gebruikt geen prijsvergelijkende websites.
  • 1,3 miljoen Belgen hebben geen toegang tot promoties en kortingen die verzonden worden via e-mail.
  • 87% van de 55-plussers leest de papieren folder terwijl slechts 52% de digitale versie leest.

Huis-aan-huisfolder verhoogt de koopkracht

De koopkracht van jouw consument verhoogt door het gebruik van de papieren reclamefolder. Dergelijke folders geven de consument de mogelijkheid om te profiteren van een korting op producten waarvoor ze normaal gesproken de volledige prijs moeten betalen.

  • 94% van de Belgen geeft aan kortingsbonnen te gebruiken om hun vertrouwde producten te kopen.
  • 60% leest de reclamefolder om prijzen te vergelijken

Dat dergelijke promoties belangrijk zijn voor de consument blijkt uit het gegeven dat 42% van de Belgen aangeeft een onverwachte uitgave van 1.000 euro niet te kunnen betalen.

Ongeadresseerde reclame blijft belangrijk

Ook voor jouw bedrijf behoudt de folder dus zijn waarde. Consumenten van alle sociale lagen en leeftijden rekenen op de papieren aanbiedingen en kortingsbonnen. Met een papieren folder bereik je gemakkelijk alle doelgroepen in de maatschappij.

Bron: Deloitte Monitor, maart 2019

Ben je overtuigd van de waarde van reclamedrukwerk voor jouw bedrijf? Contacteer dan meteen Vlaamse Post voor een vrijblijvende offerte.

Lees ook:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vlaamse Post

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vlaamse Post
  • Turnhoutsebaan 185
    2970 Schilde
  • 0800 64 400 (gratis vanuit België)

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials