Hoe je met online marketing kan opvallen als beginnende start-up
Start-ups komen tegenwoordig vaker en vaker voor. Veel mensen zijn ondernemend ingesteld en zoeken naar een gat in de markt in onze samenleving. Ben jij ook zo iemand met een briljant idee, maar weet je niet goed hoe je in die massa van ondernemingen opvalt? Wij geven je enkele marketingtips zodat jouw start-up in het oog springt.
Storytelling
Door de vele start-ups is het moeilijk om op te vallen, daarom is je storytelling één van de belangrijkste aspecten van je onderneming. Je moet een goed verhaal hebben waar mensen in geloven, en waarom ze in jouw start-up moeten investeren. Zorg er dus voor dat je vooraleer je je originele marketing strategieën bovenhaalt, een goede ‘why’ hebt van je onderneming.
Doordat alles zich afspeelt op social media, is LinkedIn één van de belangrijkste plekken voor ondernemingen geworden. Hier zoeken mensen naar jobs, interessante artikels en inspirerende verhalen. Het is dan ook op deze plek waar jij met je onderneming je verhaal moet delen, en de jongeren moet inspireren. Denk ook aan het plaatsen van advertenties en dergelijke. Let wel op: het plaatsen van advertenties op LinkedIn en andere social media kanalen kan een serieus werkje zijn, schakel dus de hulp in van een online marketing specialist en een administratiekantoor om alles vlot te laten verlopen en bij te houden!
Videomarketing
Videomarketing is the way to go om je aanwezigheid op social media te vergroten. Denk maar aan TikTok en Instagram Reels. Probeer je verhaal op deze kanalen op een originele manier te brengen. Trendwatching is hier heel belangrijk. Maak dus bijvoorbeeld video’s van hoe je onderneming werkt achter de schermen, een kort interview met de werknemers en een rondleiding van het kantoor. Wie weet ga je wel viraal?
Werk met influencers
Tot slot leven we in een tijd waar er hard wordt opgekeken naar bekendheden. De celebrity-cultuur is nog nooit zo aanwezig geweest. Hieruit zijn ook de influencers ontstaan, mensen op social media waar naar opgekeken wordt. Influencers hebben een enorme invloed op hun volgers, en zijn dan ook een ideaal middel om in te schakelen, om je onderneming verder in de spotlight te zetten. Ga een samenwerking aan met meerdere influencers, met verschillende doelgroepen. Ook hierbij kan je om administratieve ondersteuning vragen en hulp van experts. Waar zien we je start-up binnenkort verschijnen?