Leaderboard BB.gif

Het belang van eventmarketing in de marketingmix

Eventmarketing geeft unieke kansen om een product, dienst of bedrijfsimago te promoten. Het is ook een handige tool om diepere contacten te leggen met klanten of stakeholders. Wanneer een live event om gezondheidsredenen geen optie blijkt, kan een virtueel event net zo succesvol zijn.

In Antwerpen, Brussel en Luik biedt BluePoint netwerklocaties aan met alle voorzieningen om van elk event – van een beperkte productpresentatie tot een conferentie of grootschalig congres – een indrukwekkende ervaring te maken. Veilig en gezond, dat spreekt. Want ook in coronatijden blijft eventmarketing belangrijk om je bedrijfsorganisatie te ondersteunen. Waarom? Dat lees je hier.

Waarom eventmarketing?

Beleving. Iedere marketeer zal je vertellen dat er geen betere manier bestaat om een doelgroep te overtuigen van het potentieel van jouw product, dienst of onderneming. Events, presentaties en infosessies vormen bovendien uitgelezen contactmomenten met prospects, klanten, andere bedrijfsleiders, overheden… noem maar op. Een live event helpt om je boodschap over te brengen en op lange termijn top of mind te blijven bij de doelgroep. Ook handig: de impact van eventmarketing is meetbaar. Je weet precies hoeveel mensen je bereikte tijdens het event.

Online Live Conference Event With Virtual Audience


Eventmarketing in coronatijden

Eventmarketing, meer bepaald het belang van de organisatie van een live event, valt dus niet te onderschatten. Alleen gooit de pandemie momenteel regelmatig roet in het eten. De onzekerheid heerst en de coronamaatregelen worden nu eens versoepeld, dan weer verstrengd. De oplossing ligt voor de hand: virtuele evenementen. Die vormen net zo’n krachtige marketingtool, op voorwaarde dat je ze op de juiste manier organiseert. De virtuele setting kan de beleving van de toeschouwer namelijk negatief beïnvloeden.

Hoe organiseer je een virtueel event?

Pak de organisatie hoe dan ook anders aan. In de eerste plaats omdat een virtueel format nu eenmaal specifieke eisen stelt. Maar ook omdat je publiek die andere benadering op prijs zal stellen. Je wint bijvoorbeeld tijd, aangezien je geen gasten moet ontvangen en de cateringpauzes wegvallen. Gebruik die tijd om nog nadrukkelijker te focussen op de content. Vermijd een saaie Zoom-meeting: creëer betrokkenheid aan de hand van een 3D-decor, levendige animatie, boeiende sprekers en eventueel een professionele presentator.

Plaats de kernboodschap centraal

Veel leuke aspecten van een live event (entertainment, netwerkingmoment, …) kan je niet meenemen naar je virtuele alternatief. Inhoud en timing, daar gaat het om bij eventmarketing. Beknopt en krachtig. Een ontspannend intermezzo kan best, maar vermijd overdaad. En misschien kan je dankzij het budget dat je bespaart aan vervoers- en hotelgasten, een bekende keynote- of motiverende spreker aantrekken? In combinatie met de omgeving van een professionele opnamestudio zal je zeker succes boeken met je event.

Wil je eventmarketing inzetten als marketingtool? Boek nu je event bij BluePoint via marketing@bluepoint.be of neem contact met ons op via +32 2 706 88 00. Je kan ook onderstaand formulier invullen.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en BluePoint

Meer weten?

Bluepoint

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • BluePoint Antwerpen
  • BluePoint Brussels

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials