E-mail marketing in 2022: een analyse in deze whitepaper
E-mail, het is en blijft voor marketeers 1 van de meest effectieve kanalen in élke sector. Het versturen van efficiënte e-mails kan jouw marketing en bedrijfsgroei een flinke boost geven. Reden genoeg om dit van dichtbij te bekijken.
5 miljard e-mails onder de loep
De klanten van CRM-specialist Efficy verstuurden vorig jaar meer dan 5 miljard e-mails met een gemiddelde van bijna 15 miljoen verstuurde e-mails per dag! Efficy dook in al deze data en komt nu met een analyse. Kom algemene principes en best practices te weten en vergelijk jouw prestaties op vlak van e-mail marketing met dat van de vele klanten van Efficy. Scoor je al goed of is er nog heel wat werk aan de winkel? Sowieso kan het uiteraard nog altijd beter. Efficy geeft je alvast enkele tips.
Whitepaper e-mail marketing benchmarks
We overlopen alvast kort wat er in de whitepaper aan bod komt. Voor gedetailleerde info en concrete tips kan je de hele whitepaper downloaden.
- Wanneer werden e-mails verzonden
In de maand januari en de zomermaanden juli en augustus bleef het het stilst in de mailboxen. Wanneer werd er dan wél volop gemaild? Dat was in de maanden maart (490 miljoen verzonden e-mails) en mei (472 miljoen verzonden e-mails). De absolute topmaand met maar liefst 508 verzonden e-mails viel later in het jaar en kom je te weten in de whitepaper.
- Nieuwigheden in e-mail marketing
De Privacybescherming in Mail, de e-mail-app van Apple werd in juni 2021 aangekondigd. Onzichtbare pixels gebruiken om info te verzamelen? Dat mag niet meer.
Ook Gmail kwam met een aanpassing: zij veranderen de kleuren van GIF-afbeeldingen. GIF’s vervangen dan de ontbrekende kleur door een vergelijkbare kleur.
Welke weerslag dit heeft voor marketeers? Dat lees je in de whitepaper.
- Meetmethodes: click-to-open rate (CTOR) versus doorklikpercentage (CTR)
De CTOR in de analyse van Efficy bedraagt 15 %, de CTR 2,2 %. De whitepaper gaat in op het verschil tussen deze 2 meetmethodes en je komt ook meteen te weten wat de favoriete meetmethode van marketeers is.
Om beter te scoren moet je in ieder geval kijken naar je e-mailleesbaarheid en gaan werken met doelgroepsegmentatie. Efficy geeft je in de whitepaper alvast enkele tips om hiermee aan de slag te gaan.
- Bouncepercentage
Het bouncepercentage geeft aan hoeveel e-mails door de ontvangende server werden geweigerd. Dit percentage was slechts 1,2 % bij de klanten van Efficy. Zij doen het heel goed (minstens 3,4 % lager) in vergelijking met het algemeen gemiddelde van de concurrenten. Bedraagt het bouncepercentage 10 % of meer? Dan spreken we van een slechte verzending. Tips om het bouncepercentage zo laag mogelijk te houden, lees je in de whitepaper.
Om alle gedetailleerde info en tips te lezen kan je hier de gids downloaden.