Leaderboard BB.gif

Dille & Kamille viert 50-jarig jubileum

Marketing & Sales


Dit jaar viert Dille & Kamille haar 50-jarig bestaan. Oprichter Freek Kamerling wilde met ‘natuurlijke eenvoud’ mensen inspireren om bewust te genieten en te leven met aandacht. Deze visie is vijf decennia later nog steeds de drijvende kracht achter het familiebedrijf. Ter gelegenheid van het jubileumjaar introduceert Dille & Kamille elk seizoen een aantal limited edition artikelen. Ook komt er een jubileumeditie van de iconische Dille & Kamille canvas tas.

In 1974 had oprichter Freek Kamerling een duidelijke visie: met 'natuurlijke eenvoud' een tegengeluid bieden op de opkomende wegwerpmaatschappij. In zijn eerste winkel aan de Oudegracht in Utrecht konden klanten terecht voor tijdloze artikelen van natuurlijke materialen zoals aardewerk, hout en riet. Ook keek Kamerling met een kritisch oog naar het gebrek aan aandacht dat in de jaren 70 ontstond. Met Dille & Kamille wilde hij mensen inspireren zich opnieuw te verbinden met zichzelf en met anderen en te genieten van kleine, alledaagse momenten. Tegenwoordig telt Dille & Kamille 46 winkels in Nederland, België en Duitsland.

Bewust genieten en leven met aandacht

Sinds de oprichting zijn de idealen en het gedachtengoed van Dille & Kamille onveranderd. Dit zie je niet alleen terug in het assortiment en de langdurige samenwerkingen met leveranciers maar bijvoorbeeld ook in initiatieven als Green Friday en Dille & Kamille’s certificering als B-corp.

50 jaar is een bijzondere mijlpaal om te vieren. Onze missie is ongewijzigd en misschien wel actueler dan ooit”, zegt Hans Geels, CEO van Dille & Kamille. “ Dille & Kamille wil nog altijd laten zien dat het anders kan en hoopt mensen te inspireren. We blikken trots terug op 50 jaar Dille & Kamille en kijken vol vertrouwen naar de toekomst. We blijven klanten inspireren, ook in Duitsland waar we in de komende jaren meerdere winkels openen. Ook in België en Nederland staan nieuwe vestigingen op de planning. En een mooie mijlpaal, nog dit jaar openen we de 50eDille & Kamille.”

Limited edition artikelen winter-editie

Om het 50-jarig jubileum te vieren, brengt Dille & Kamille elk seizoen een aantal limited edition artikelen uit. Deze winter zijn dat mokken met daarop de iconische gevels van de Dille & Kamille winkels, een - speciaal voor Dille & Kamille samengestelde – feestmelange thee en een eigen geurlijn: Eau de Dille.

Gevel mokjes: Alle winkels van Dille & Kamille hebben een unieke gevel. Speciaal voor het 50-jarig jubileum heeft elke Dille & Kamille nu een eigen mok met daarop de gevel van de winkel.

Feestmelange: Samen met de theesommelier van Wilder Land heeft Dille & Kamille een feestmelange ontwikkeld met (on)kruiden die de biodiversiteit vergroten. Met o.a. dropplant en kamille.

Eau de Dille: Je ruikt het meteen als je een winkel van Dille & Kamille binnenkomt: de heerlijke geur van kruiden, droogbloemen en zeep. Dille & Kamille heeft deze geur gebundeld in een geurkaars en geurstokjes ‘Eau de Dille’.

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials