Boekentip: Sales succes: van online contact naar langetermijncontract
Verkopen op afstand wordt steeds belangrijker: als verkoper en klant kan je online in alle rust speuren naar informatie en het juiste contact. Tegelijk blijft voor complexe en gevoelige deals onderhandeling in een persoonlijke sfeer belangrijk. Maar hoe stem je het oude en het nieuwe verkopen zo goed mogelijk op elkaar af af? Dit boek geeft advies voor het volledige verkooptraject.
Hoe kan je meer omzet maken? Waar begint sales en eindigt marketing?
Sales succes neemt je in 10 hoofdstukken mee langs het volledige verkooptraject. Vanaf het allereerste online contact leer je hoe je tools inzet om leads te detecteren en genereren. Je krijgt stap voor stap inzicht en technieken om van mailen, bellen, videobellen en verkoopbezoeken een succes te maken. Ook offline verkoopinstrumenten krijgen de volle aandacht: netwerkevenementen, beursverkoop en onderhandelen tot de deal.
De auteur Geert Delobelle (verkooptrainer bij SalesAtelier en docent aan Hogeschool Vives) deelt checklists: met een grote aandacht voor zowel marketing als sales in de dubbele salesfunnel geeft deze uitgave tips om online en offline te scoren.
Het cliché is bekend, schrijft auteur Geert Delobelle. ‘Kunnen verkopen, dat heb je of heb je niet.’ Dit klopt deels. Door veel te trainen, het vaak te doen en bij te leren kun je een topacteur of topper in sales worden. Dit boek helpt je om op 3 manieren te scoren bij jouw klanten, top te worden in sales. Door 1. een spiegel voor te houden, 2. nieuwe inzichten te begrijpen en 3. nieuwe reflexen aan te leren.
Geert Delobelle, Sales succes. Van online contact naar langetermijncontract, LannooCampus, 342 p.