Leaderboard BB.gif

Belgisch parfumbedrijf opent derde vestiging

Marketing & Sales

Het familiebedrijf Parfuma opent een derde vestiging in Hove, nabij Antwerpen. In dit nieuwe filiaal worden ook de kantoren en het distributiecentrum ondergebracht. Met 3 winkels op A-locaties, een sterk aanbod van parfum- en cosmeticamerken en een hoogopgeleid team van beauty experts profileert Parfuma zich als een authentieke speler op de markt.

Zaakvoerders Caroline en Benoît Breckpot bedachten in samenspraak met het Antwerpse design agency PUUR een nieuw interieurontwerp: een Luxe Parfumerie 2.0 & ‘Skin Expertise Parfuma’ (beauty center) met modulaire beauty corners en op maat gemaakte interieurelementen. De inrichting werd zo geconcipieerd dat alles volledig modulair is. Eyecatchers zijn de doorlopende led tube aan het plafond en de massieve ronde zuil bij de ingang die als wastafelmeubel dienst doet.


Niet alleen de winkelruimte werd vernieuwd. Het hele pand, met een omvang van 1.300 m2, werd gerenoveerd en getransformeerd naar een Parfuma hoofdkwartier met op de eerste verdieping de kantoren, achteraan op het gelijkvloers het magazijn voor stockage en distributie van goederen, en vooraan op het gelijkvloers de nieuwe winkel met een aparte beauty zone.

Webshop vol beleving

Gepland wordt om dit nieuwe concept ook naar de andere filialen van Parfuma door te trekken zodat de merkbeleving van Parfuma overal dezelfde is. Ook online is het aanbod en de beleving verbeterd. Benoît Breckpot, één van de zaakvoerders:

Klanten komen niet alleen voor mooie producten en de beauty behandelingen maar ook voor de persoonlijke aanpak. Ook met onze online winkel onderscheiden we ons qua aanbod, beleving en service, en willen we Parfuma nog meer als beauty hotspot profileren, ook over de landsgrenzen heen. Momenteel halen we één derde van onze winst uit de online verkoop: 50% van onze online verkoop verloopt via klanten uit Nederland, Frankrijk en Duitsland. Gelukkig kunnen we dankzij ons gloednieuw magazijn snel inspelen op alle aanvragen en leveringen.”

Ook in de toekomst zal dit familiebedrijf verder digitaliseren. Benoît Breckpot: “We blijven de trends van de markt nauwgezet volgen. Zo starten we een samenwerking met INNO die sinds mei 2021 haar online marketplace heeft gelanceerd. Via een API systeemintegratie koppelen we onze catalogus aan hun platform.”

Tweede generatie aan het roer

Zaakvoerders Benoît en Caroline Breckpot van Parfuma



In 2011 gaf Philippe Breckpot de fakkel door aan zijn twee kinderen Caroline en Benoît. Zij werkten al sinds 2001 actief mee achter de schermen en werden gedurende tien jaar klaargestoomd voor de generatiewissel. Anno 2021 zijn zij zelf zaakvoerder en zetten ze het succesverhaal verder: “Wij zijn hier op wat we allemaal gerealiseerd hebben. Het gouden jubileum van ons 50-jarig bestaan zetten we met trots in de verf. De opening van onze derde vestiging is een nieuwe ‘milestone’ in onze historiek.”

Het Belgische familiebedrijf Parfuma bouwde op vijftig jaar tijd een Antwerps imperium op van drie filialen in het noorden van Antwerpen (Wijnegem Shopping Center), het centrum (Eiermarkt) en het zuiden van Antwerpen (Hove). In totaal werken er dertig mensen waaronder een beauty expert team dat voortdurend bijgeschoold wordt.

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials