Versie 3 B-Close.gif

Zetes automatiseert logistiek van nieuw distributiecentrum Carrefour

De orderpickers van het nieuwe distributiecentrum van Carrefour België in Willebroek hebben dankzij ZetesMedea Voice letterlijk de handen vrij om snel en efficiënt tot 5.000 bestellingen per dag te verwerken. Er waren slechts 4 maanden nodig tussen het eerste gesprek en de uiteindelijke implementatie van deze multimodale voice picking oplossing.

Specialist in voice picking oplossingen

Technologiebedrijf Zetes, specialist in oplossingen voor supply chain optimalisering en persoonsidentificatie, is al langer de vertrouwde partner en adviseur van Carrefour. De ZetesMedea voice picking oplossingen hebben hun capaciteiten al kunnen bewijzen – op Europees niveau - tijdens eerdere implementaties. Voor de vestiging in Willebroek was snelheid een cruciale factor.

“Dankzij hun onmiskenbare kennis van hun business, was Zetes in staat om zeer snel te handelen. Hun expertise in logistieke en magazijnprocessen stelde ons bovendien in staat om als een geïntegreerd team samen te werken”, stelt Christophe Stemberger, digital & e-commerce program manager bij Carrefour België.

Carrefour België telt 40 hypermarkten, meer dan 440 supermarkten, zo’n 300 buurtwinkels en meer dan 200 afhaalpunten. Het nieuwe distributiecentrum in Willebroek dat in mei 2021 de deuren opende, verwerkt centraal alle leveringen voor ons land en ondersteunt de groeiende e-commerce van de retail multinational.

Handenvrij werken, meer bewegingsvrijheid

Op verschillende plekken in het magazijn nemen de orderpickers de producten uit schabben en vullen ze de bestellingen op de transportband aan. Die gaat vervolgens naar de laaddocks, waar de orders buitengaan. De voice picking oplossing van Zetes geeft de orderpickers meer bewegingsvrijheid zodat ze snel en efficiënt kunnen werken.

Naast de ZetesMedea software koos Carrefour België voor Zebra TC57-terminals voor zijn operators, gecombineerd met een RS5100-ringscanner. Dit maakte een efficiënt beheer van alle gemeenschappelijke apparaten mogelijk, die zowel door de operators als door de chauffeurs kunnen gebruikt worden, inclusief een telefoonverbinding.

ZetesMedea Voice draait evenwel op alle geavanceerde mobiele apparaten die binnen de sector gangbaar zijn en biedt maximale flexibiliteit en schaalbaarheid voor alle activiteiten binnen je magazijn.

ZetesMedea ondersteunt meerdere magazijnprocessen

De ZetesMedea Voice oplossing kan meerdere processen in je magazijn ondersteunen, zoals orderpicking, voorraad- en cyclustelling, prijscontroles, aanvullen voorraad en multi-order picking, voorraadbeheer in winkelmagazijnen, cross-docking, goederenontvangst, …

Lees ook: De tendensen in de supply chain (sinds COVID-19) (kmoinsider.be)

Onder de foto lees je over de voordelen van ZetesMedeaVoice


De voordelen van ZetesMedea Voice

· Kant-en-klaar, direct inzetbaar

· Naadloze integratie met elk ERP of WMS, inclusief SAP

· Spreker onafhankelijke herkenning

· Slechts 25 minuten training per operator, dus snel inzetbaar

· Ondersteuning voor meer dan 25 talen en dialecten

· Apparatuur ook inzetbaar voor processen zonder spraakherkenning

· Technologieonafhankelijk, verschillende technologieën en merken zijn mogelijk

· Ondersteuning bij licentiebeheer, upgrades, herstellingen en onderhoud

· Compatibel met meerdere besturingssystemen

· Implementatie op locatie of in de cloud

· Centraal beheer via MCL-mobiliteitsplatform, met rapportage van prestaties

ZetesMedea Voice werd internationaal getest en goedgekeurd door 250.000 gebruikers. De ROI wordt op gemiddeld 12 maanden behaald

Meer info over ZetesMedeaVoice of over de andere supply chain oplossingen van Zetes?

Mail, bel +32 (0)2 728 37 11 of klik hier door.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Zetes

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Zetes
  • Rue de Strasbourg 3
    1130 Brussel
  • +32 (0)2 728 37 11

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials