Versie 3 B-Close.gif

Verpakkingen voor e-commerce: tackle alle uitdagingen

E-commerce blijft boomen en dus de nood aan degelijke verpakkingen en een vlot lopend verpakkingsproces voor al die internetbestellingen ook. Je wil natuurlijk dat elk product vlot en veilig bij de klant aankomt. Dat is niet zo vanzelfsprekend als het misschien lijkt.

De juiste verpakkingen voor e-commerce kiezen

De juiste verpakking kiezen voor je product is enorm belangrijk. Met de juiste verpakkingen voor e-commerce komen je producten optimaal beschermd aan en maak je een positieve indruk bij je klant. Toch is het kiezen van een geschikte verpakking niet zo eenvoudig en zijn er verschillende uitdagingen waarmee je rekening moet houden.

Verpakkingsspecialist Storopack helpt je bij het tackelen van deze uitdagingen zodat jouw producten efficiënt én in onberispelijke staat bij de klant arriveren en jij kan scoren bij je klant.

Uitdagingen bij internetbestellingen

  • Beschadigde producten vermijden

Een beschadigd product? Dat is slecht voor het milieu én je imago. Absoluut te vermijden dus. Voor elk type product is er wel een aangepaste verpakking. Voor kwetsbare goederen heb je bijvoorbeeld Renatur®, milieuvriendelijk en stortbaar buffermateriaal. Fragiele goederen zijn gebaat bij PAPERplus® papieren buffers. FOAMplus® schuimbuffers zijn handig als je zware goederen moet beschermen. De lichte AIRplus® luchtkussens vormen de perfecte aanvulling bij het verzenden van een licht product.

  • Frustratie bij de klant vermijden

Zorg voor optimale gebruiksvriendelijkheid op alle vlakken als het gaat om verpakkingen voor e-commerce. Niemand wil minutenlang bezig zijn om een verpakking te openen dus maak bijvoorbeeld gebruik van scheurstrips. Kan het dat een klant iets moet retourneren? Zorg dan voor een retourverpakking zodat de klant zelf niet op zoek moet naar een verpakking.

  • Het milieu niet vergeten

Je klant wil meer en meer een duurzame verpakking. Duurzaam én voldoende beschermen? Dat is geen probleem! Storopack heeft verschillende opties waar ook het milieu blij van wordt. Kies bijvoorbeeld voor een doos op maat zodat je extra opvulmateriaal kan vermijden.

  • Zorgen voor een fijne uitpakervaring

Een saaie bruine doos? Jij kan beter als het op verpakkingen voor e-commerce aankomt! Zorg voor een aantrekkelijke verpakking met de nodige personalisering zodat je opvalt. Een bedrukking op de doos, gepersonaliseerde luchtkussens of bedrukte tape; laat je creativiteit de vrije loop!

  • Onnodige kosten vermijden

Is jouw verpakkingsproces optimaal en kies je voor de gepaste materialen wat jouw verpakkingen voor e-commerce betreft? Dan bespaar je tijd, materiaal en verzendkosten. Een envelop of licht brievenbusdoosje kost bijvoorbeeld minder qua verzending. Of ga voor een kartonnen doos met automatische bodem, die is snel gemonteerd en bespaart je tijd.

De laatste uitdaging? Ergonomie!

  • Voldoende aandacht hebben voor ergonomie


Is je werkplek ergonomisch? Dan kan je rekenen op meer motivatie en productiviteit bij je inpakkers. Daarom is voldoende rekening houden met ergonomie nog een laatste uitdaging. Eén die je zeker niet uit het oog mag verliezen. Zo zijn er bijvoorbeeld antivermoeidheidsmatten of magazijnwagentjes. Sowieso is ergonomie voor Storopack erg belangrijk en werken zij wat hun verpakkingstafels- of lijnen betreft volgens het Working Comfort® principe.

Wil je graag advies rond deze uitdagingen en het gepaste proces of product voor jouw verpakkingen voor e-commerce? Neem contact op met verpakkingsspecialist Storopack voor een oplossing op maat.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Storopack

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Storopack
  • Nieuwbrugstraat 79
    1830 Machelen
  • +32 (0)2 756 80 90

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials