Schakel transportsoftware in om je groupage- en distributietransporten op wieltjes te laten lopen
Als transportonderneming in de groupage- en distributiesector weet je dat het werk niet stilstaat, wel integendeel. Dagelijks blijven er orders binnenstromen die stuk voor stuk correct moeten worden uitgevoerd. De juiste software kan je heel wat kopzorgen besparen en laat alles vlotter verlopen.
Transportsoftware helpt je bij élke stap van je transport
Ook de softwareontwikkeling staat niet stil. Go4Logistics heeft met zijn Go4TMS een softwareoplossing die jouw leven als transportondernemer heel wat makkelijker maakt. Met extra aandacht voor de groupage- en distributiesector en specifieke uitbreidingen bieden ze een heel scala aan modules aan, waaronder:
-
Order Import Module
Startpunt van een efficiënt georganiseerd transport is een snelle en juiste registratie van de opdrachten. Met deze module kan je orders importeren via EDI, Excel etc. en deze automatisch laten inlezen. Geen tijdrovende manuele invoer meer! Erg handig natuurlijk voor klanten met grote volumes aan opdrachten. Staat het order niet goed of is het onvolledig? Dan krijg je automatisch een melding zodat je dit meteen kunt rechtzetten. Transportbedrijf VRD is alvast lovend over de tijdswinst dankzij deze module.
-
Webportal
De communicatie tussen transporteur en klant verloopt via het gebruiksvriendelijke Go4TMS WebPortal. Klanten kunnen vlot hun opdrachten doorgeven en zelf ook opvolgen wanneer een order is verzonden, ingepland, uitgevoerd etc. Deze statusopvolging is live en zónder tussenkomst van de planners. Deny Logistics zag het aantal mails en telefoons drastisch dalen omdat hun klanten nu zelf alle gegevens kunnen bekijken via dit platform. Documenten delen zoals de CMR, de afgetekende leverbon of foto’s van beschadigde goederen is ook mogelijk.
-
Order Material Module
Een lading afzetten én meteen je leeggoed weer kunnen meenemen? Dat gebeurt lang niet altijd. Maar je wil natuurlijk je paletten, containers, rolkarren etc. recupereren en liefst zo snel mogelijk. Maar hoe pak je dit aan? Met de Order Material Module!
Dankzij deze module heb je altijd een goed overzicht op het leeggoedsaldo per klant en per losadres. Deze module kan je gebruiken voor diverse goederendragers: verschillende soorten paletten, plastic boxen, containers, rolkarren etc.
Resultaat? Je administratief personeel blij want de opvolging van je leeggoed moet niet meer in een apart systeem worden bijgehouden, wat veel tijd bespaart. Je klanten en jijzelf blij want miscommunicatie behoort tot het verleden dankzij dit digitaal overzicht. En een extra reden om zelf blij te zijn: jij moet geen extra goederendragers meer kopen, wat vaak een grote kost is. Ook het milieu blij want er gaan minder grondstoffen verloren en er is minder opslag nodig. Een win-situatie voor veel partijen dus!
-
Koppeling met route optimalisatietool
Via de planningtool van Go4TMS kan je je opdrachten zeer efficiënt inplannen. Wil je ook zeker zijn van de ideale route? Dan kan Go4TMS een koppeling opzetten met een route optimalisatietool. Dit is een gespecialiseerd software pakket dat jou in een handomdraai de ideale routeplanning bezorgt. Efficiënter kan het écht niet.
Heb je interesse in GO4TMS en deze modules die jouw transporten makkelijker kunnen maken? Of wil je meer weten over de andere oplossingen van Go4Logistics voor transportondernemingen? Neem dan contact op via onderstaand formulier!
Meer lezen:
Contactinformatie
-
Go4Logistics
-
Noorderlaan 79 bus 13
2030 Antwerpen -
+32 (0)3 443 12 15
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Interessante bedrijven
Ahlers