Versie 3 B-Close.gif

Pandava gaat voor een complete omnichannel ervaring

In 1996 ging de Belgische specialist in papier, kantoor- en schoolbenodigdheden, Pandava, van start met een online winkel. Het was daarmee de eerste kantoorsupermarkt van Europa op het internet. Ondertussen zet het bedrijf al verschillende jaren in op een omnichannel strategie. Zo ben jij verzekerd van dezelfde service en dezelfde prijzen op al jouw bestellingen, waar je ze ook plaatst.

Omnichannel pionier

Terwijl vele bedrijven onder impuls van de coronacrisis de mogelijkheden van een omnichannel aanpak ontdekten, introduceerde Pandava 5 jaar geleden reeds een uniforme ervaring over verschillende kanalen heen. Volgens marketingverantwoordelijke Nathalie Leclercq was het bedrijf daarmee een voorloper in België en ver daarbuiten.

“De afgelopen jaren zagen we hoe bedrijven in verschillende sectoren snel moesten schakelen om hun klanten via verschillende kanalen te kunnen bedienen. Bij Pandava was dat niet het geval. Onze verschillende kanalen waren al meermaals getest en bewezen. We waren dus meteen ready to go!”

Een uniform een eenvoudig proces

Eenvormigheid en een uniforme ervaring staan centraal in de omnichannel strategie van Pandava. Volgens Nathalie Leclercq betekent dit dat het aanbod, de prijzen, de informatie en de beleving over alle kanalen heen dezelfde zijn.

“Dat is het belangrijkste verschil tussen de multichannel strategie die overal goed is ingeburgerd en de omnichannel aanpak waar wij al jaren aan bouwen. Die is erop gericht om het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken.”

Omnichannel optimaliseren

De uitgebreide webshop kon de afgelopen 2 jaren zonder problemen de grote toevloed van nieuwe klanten aan. Ondertussen zette Pandava volop in op de optimalisering van de omnichannel ervaring voor zowel particuliere klanten als bedrijven.

“Op de webshop stelden we een grote toename van particuliere bestellingen vast. Voor deze klanten ontwikkelden we een systeem waarbij ze hun bestelling in een winkel naar keuze kunnen afhalen. Hetzelfde deden we ook voor onze professionele klanten. Ook voor hen werken we voortdurend aan de optimalisering van onze omnichannel strategie.

Onze klanten hebben vandaag de keuze om in één van onze winkels langs te komen of hun bestellingen via mail, telefonisch of op de webshop te plaatsen. Via de chatfunctie op die webshop én via onze social media kunnen ze vlot met ons communiceren. Maar we gaan nog veel verder. Zo kunnen onze klanten niet alleen kiezen hoe ze hun bestelling plaatsen, maar ook hoe ze willen betalen, waar ze hun bestelling willen afhalen of waar ze moet geleverd worden.”

Heb jij nog vragen over de verschillende bestelmogelijkheden bij Pandava? Of wil je meer weten over de levering van jouw bestellingen? Stel je vraag dan via onderstaand formulier.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Pandava

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Pandava

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials