Pak uit met een knappe verpakking
Een pakje openen, dat is altijd een beetje speciaal. Heel even ben je weer dat kleine kindje dat vol verwondering een cadeautje uitpakt, de verrukking nabij. Bij een online bestelling verloopt het eigenlijk precies zo. Een heel aantal bedrijven is zich al bewust van dat bijzondere psychologische proces en zet daarom volop in op een memorabele ‘unboxing’-beleving.
Investeren in een unieke uitpakervaring is bouwen aan een langdurige klantrelatie. De consument van vandaag wordt overspoeld met keuzemogelijkheden en de concurrentie is moordend. Het verschil maken door de klant een uitzonderlijke ervaring cadeau te doen is dus een slimme zet. Je klant wil zich graag ‘speciaal’ voelen, alsof iemand met veel toewijding en liefde het pakje voor hem heeft klaargemaakt. Het lijken ogenschijnlijk kleinigheden, maar voor de eindgebruiker maakt het een hemelsbreed verschil.
Zo het product, zo de verpakking
Natuurlijk: ‘het zit vanbinnen’. Maar het oog wil ook wat. Consumenten zijn gevoelig aan een beetje verwennerij. Dat hoeft geen grandioze investering te betekenen - je creëert al een luxueus sfeertje door de verpakking te voorzien van een eigentijds design. Ook een persoonlijke boodschap, knappe opdruk of sfeerscheppende quote maken het verschil.
Je verpakkingsmateriaal verdient dus wat extra aandacht. In de eerste plaats is het (uiteraard!) de bedoeling dat je producten heelhuids en ongeschonden bij je klant worden afgeleverd. De juiste bescherming is daarom een essentieel element.
Dankzij de uitgebreide oplossingen van Storopack koppel je deze functionaliteit aan trendy marketing. Zo verleg je de focus van industrieel bandwerk naar een hedendaagse, warme aanpak.
Een pakje vol liefde
Een goed doordachte verpakking maakt niet enkel het openmaken tot een feest, het zorgt er ook voor dat je klant naar jou terugkeert. Je kan dat gegeven nog krachtiger maken door in te zetten op straffe marketing en slimme communicatie bij je verpakking.
Enkele voorbeelden:
- Voorzie ieder pakje van een (klein) bedankbriefje, waarin je weergeeft hoezeer je het op prijs stelt dat de klant voor jouw product koos.
- Informeer de klant over de rest van je productgamma. Voeg bijvoorbeeld een catalogus toe, verwijs naar je website, breng hem op ideeën.
- Maak je gebruik van ecologische producten of een milieuvriendelijke verpakking? Pak hier dan uitgebreid mee uit! Laat je klant merken dat jij bijdraagt aan duurzaamheid. De boodschap luidt: “Door dit product te kopen, doe je iets goeds voor de wereld.”
- Identificeer jezelf. Zorg voor een stevige branding: knap logo, mooie vormgeving, goede website. Zo positioneer je jouw bedrijf als toonaangevend tussen de concurrentie.
De kracht van een unieke verpakking
Er bestaat een heuse online cultuur die van ‘unboxing’ en de daarmee gepaard gaande euforie een hele hype maakt. Wanneer je klant merkt dat er gedacht is aan zowel het esthetische als het gebruiksvriendelijke aspect, creëer je een krachtige vorm van marketing. Deze klantbinding zet ook nog eens het effect van mond-aan-mond-reclame in gang. Moedig je klant aan zijn ervaring te delen op social media, plaats een handige QR-code op je verpakking om dit snel te doen, maak werk van een treffende slogan die impact maakt, en je producten verkopen zichzelf.
Duurzaam verpakken
Verpakken en de materialen die we daarvoor gebruiken, hebben vaak een slechte reputatie. Plastic, verspilling, ontbossing, ... zijn maar enkele van de componenten die daartoe bijdragen. Om komaf te maken met dat imago, maakt Storopack al vele jaren werk van een duurzame visie omtrent verpakken. Onder hun innovatieve oplossingen vinden we tal van milieuvriendelijke verpakkingen die bijdragen aan een groenere wereld. Zo vinden we in hun gamma beschermende verpakkingen gemaakt van gras en wordt er actief ingespeeld op het gebruik van hernieuwbare grondstoffen en het vermijden van verspilling.
Wil je graag weten hoe je deze verpakkingstips in de praktijk zet? Of hoe jij jouw klant helemaal kan inpakken met je verpakking? Vraag advies aan Storopack of stuur onderstaand formulier door.
Contactinformatie
-
Storopack
-
Nieuwbrugstraat 79
1830 Machelen -
+32 (0)2 756 80 90
Neem contact op met Storopack
Zoekt u verpakkingen en verpakkingsmateriaal waar u en uw klanten blij van worden?
Ook interessant
Jouw klanten lopen nooit meer pakjes mis
Ben je niet op je zaak of thuis op het moment dat een belangrijk bpost-pakje wordt gele...
Een bpost-pakje verzenden? Da’s easy peasy!
Als ondernemer wil je dat je pakjes snel en vlot worden verstuurd. Zonder veel gedoe o...
Interessante bedrijven
Ahlers