Versie 3 B-Close.gif

Hoe je écht kan scoren met je verpakking

Hoe verpak jij je producten voor een klant? Kies je voor een standaard kartonnen doos en tape? Of ga je voor een persoonlijke touch? Als je echt indruk wil maken, zorg dan voor een hoera-gevoel als je klant een pakje openmaakt. In dit artikel vind je 4 praktische ideeën hoe je dit kan doen.

The Unboxing Experience

Stel je voor: je bestelt een product, je wacht enkele dagen en – ding dong – het wordt geleverd. Eindelijk kan je het openen. Maar: die bruine kartonnen doos en witte tape zien er toch maar saai uit …

Veel beter is als je een mooi, creatief pakje bezorgd krijgt! Je herkent het ongetwijfeld: het hoera-gevoel als je een zending openmaakt die er leuk uitziet. Dit noemen we ‘The Unboxing Experience’.

Als bedrijf biedt The Unboxing Experience een kans om extra te scoren bij uw klanten. Door op een slimme, creatieve manier om te gaan met uw verpakkingsmaterialen, bied je een positieve uitpak-ervaring. Zo laat je een sterke indruk na (en vergeet zeker niet de ervaringen die hij of zij nadien zal delen met vrienden en familie).

1. Verpakkingsmateriaal op maat

Verpakking op maat kan voor heel wat producten een sterke oplossing bieden. Door bv. je verpakkingsdozen te bedrukken, maak je van elke zending een krachtige marketingtool en creëer je je eigen promobox. Enkele concrete bedrukkingsideeën:

  • Logo’s
  • Slagzinnen
  • Creatieve spreuken of quotes
  • Haarscherpe foto’s
  • QR-codes

2. Stijlvolle bescherming

Niet alleen de buitenkant is belangrijk, ook de beschermingsmiddelen vanbinnen kan je personaliseren. Zo kan je extra bescherming bieden op een stijlvolle manier: aangepaste afmetingen, bedrukking van logo of andere tekst en afbeeldingen, gepersonaliseerde tape en luchtkussens, enz.

Veel beter dan die zoveelste anonieme verpakking, toch?

3. Bedrukte luchtkussens

Bedrukte luchtkussens zorgen voor een professionele uitstraling en betere herkenning. 
Niet alleen zijn ze een eenvoudige manier om uw boodschap over te brengen, ook versterken ze het imago van uw bedrijf en zorgen ze voor een positieve uitpak-beleving.

  • Volledig personaliseerbaar met logo en design.
  • Multi-colored bedrukking.
  • Kies voor seizoensfolie (bv. Paas- en Kerstfolie) of maak een eigen ontwerp.

4. Bedrukte tape

Bedrukte tape maakt elke zending nóg persoonlijker. Je kan kiezen voor uw logo of slagzin, maar ook andere designs en tekeningen zijn mogelijk. Een eigen ontwerp, of liever seizoenstape waarmee je je klant op Valentijn, Pasen of Kerstmis wil verrassen? Kan allemaal!

Kies voor persoonlijke verpakking

Wil je meer advies of extra ideeën? Dan is er Storopack: een gespecialiseerd verpakkingsbedrijf voor verpakkings- en beschermingsmateriaal. Zij bieden een allesomvattend advies voor uw beschermende verpakking, verpakkingsproces en de integratie in uw interne logistiek.

Bij Storopack staat een positieve uitpak-ervaring steeds centraal.

Meer info over verpakkingen nodig? Vul dan onderstaand formulier in.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Storopack

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Storopack
  • Nieuwbrugstraat 79
    1830 Machelen
  • +32 (0)2 756 80 90

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Schoeller Allibert

Bekijk de socials