Order-to-cash software: waarom ook jij zou moeten automatiseren
Gebeurt jouw order-to-cash (O2C) beheer nog (deels) handmatig? Dan weet je wel dat er regelmatig diverse problemen de kop opsteken. Problemen met kleine en soms grote gevolgen. Maar ook: problemen die door te automatiseren tot het verleden behoren.
Denk maar aan:
- Foute of dubbele invoer van orders
- Lange doorlooptijden
- Verzendfouten, levering en factuur die niet matchen
- Tijdverlies, eentonig kopieerwerk en onnodige werkuren
- Onnauwkeurige voorraadinformatie
- Late betalingen door slecht orderbeheer
- Klachten van ontevreden klanten
Waarom order-to-cash software gebruiken?
Als je je O2C-processen gaat automatiseren, zal het ordermanagement efficiënter en effectiever gebeuren. Nieuwe diensten voor klanten zijn trouwens ook een mogelijkheid. Dankzij nieuwe order-to-cash software kan je besparen op operationele kosten. Ook trage cash flow wordt hiermee weggewerkt. Resultaat? Grotere winstmarges en lagere kosten!
Ook overtuigd om voor (nieuwe) order-to-cash software te gaan?
Nieuwe O2C-software kiezen
Je doorloopt een aantal stappen om tot de juiste keuze te komen. Eerst moet je zicht krijgen op de logistieke optimalisaties die je wil doorvoeren en de processen die je wil stroomlijnen. Jouw eisen en wensen moeten kristalhelder zijn. Ook het kostenplaatje is belangrijk.
Je stelt een shortlist van mogelijke leveranciers op en zoekt uit wie er aan al je eisen en wensen kan voldoen. Na een demo volgt een objectieve selectie. Tenslotte ga je onderhandelen. Zorg ervoor dat je duidelijk weet wat er exact inbegrepen is in de offerte! Dan hak je de knoop door en kan je genieten van alle voordelen van jouw nieuwe O2C- software.
iTOS: de order-to-cash software van iOnLogistics
Als logistiek bedrijf je bedrijfsprocessen duidelijk in kaart en onder controle? Dat kan met de O2C tool iTOS van iOnLogistics.
Warehouse management, planning, orderverwerking, picking, voorraadbeheer en facturatie zijn de basics die iTOS biedt.
Maar er is meer. Belangrijke value added services zijn een belangrijk onderdeel: palletiseren, etiketteren, herverpakken, verbulken, op- en overslag met een duidelijke rapportering. Ook is er de nodige flexibiliteit in die services en bestaande software kan makkelijk gekoppeld worden. Ook handig: een urenregistratie module en planningstool.
De voordelen?
De logistieke, administratieve én financiële processen zitten in één centraal systeem en verlopen allemaal bijzonder gestroomlijnd. Je krijgt een betere concurrentiepositie dankzij geëlimineerde overbodige stappen. En ook: tijdbesparing, minder fouten en minder papierverbruik.
Mexico Natie, transportbedrijf Hendrickx en Van Moer Logistics zijn in ieder geval overtuigd.
iOnLogistics geeft je graag advies over hoe jij jouw processen kunt gaan stroomlijnen. Aarzel niet en neem contact op via onderstaand formulier.
Meer lezen:
Contactinformatie
-
iOnLogistics
-
Luxemburgstraat 20
9140 Temse -
0473 50 04 28