Versie 3 B-Close.gif

Jouw klanten lopen nooit meer pakjes mis

Logistiek

Ben je niet op je zaak of thuis op het moment dat een belangrijk bpost-pakje wordt geleverd? Geen probleem, stel online of via de My bpost app je leveringsvoorkeuren in. In een Afhaalpunt of Pakjesautomaat bijvoorbeeld. Of bij een buur of op een veilige plaats rondom je woning. Da’s zo geregeld én het is ecologisch.

Wil je heen- en weergeloop vermijden, kies dan gewoon zelf je leveringslocatie.

Waar mag de postbode jouw bpost-pakje leveren?

Als je niet thuis of op je zaak bent op het moment van de levering, wordt je pakket op een door jou gekozen plaats geleverd. Hoe? Simpel, stel gewoon je leveringsvoorkeuren in. Je registreert er waar bpost jouw pakjes eerst aanbiedt en waar bpost de pakjes levert als je niet op kantoor of thuis bent.

  • Op een veilige plaats
    Dit is een toegankelijke plaats rondom je zaak of woning (bv. een carport, tuinhuis, afdakje). Zorg ervoor dat de gekozen plaats veilig en gemakkelijk bereikbaar is. Tip: laad foto’s van je veilige plaats op via MijnVoorkeuren of in de My bpost app om de postbode verder te helpen.
  • Bij een buur
    Je kan een buur uit je straat kiezen binnen een straal van 50m van je kantoor of woning. Is deze buur ook niet thuis, dan wordt je pakje in een bpost-afhaalpunt geleverd. Je kan ook de postbode laten kiezen bij welke buur het pakje geleverd zal worden.
  • In een bpost-Afhaalpunt
    Als levering bij een buur of veilige plaats niet lukt, kan je een Afhaalpunt of een standaard postkantoor als tweede optie selecteren.
  • In een bpost-Pakjesautomaat
    Wist je trouwens dat een pakje in een afhaalpunt of pakjesautomaat, gemiddeld 30% minder CO2-uitstoot met zich meebrengt dan een levering aan huis?

Hoe stel je je voorkeuren in?

  1. Ga naar MijnVoorkeuren of download de My bpost app.
  2. Geef de gegevens in die je gebruikt bij het bestellen van een pakje.
  3. Selecteer je favoriete locatie als je niet thuis bent.

Je kan je voorkeur ook per pakje instellen. Voor elk pakket stuurt bpost je namelijk een afzonderlijke e-mail. Daarin kan je je voorkeur voor dat specifieke pakje instellen of wijzigen.

Je kan ook andere e-mail adressen en namen toevoegen aan je account die op jouw adres pakjes bestellen, bv. van je partner, je kinderen of ouders.

Tot hoe lang voor de levering kan ik mijn voorkeuren aanpassen?

Afhankelijk van de opgegeven leveringsvoorkeur gelden de volgende tijdspannes:

  • Je kan de keuze van een buur of veilige plaats tot 5 minuten voor de levering aanpassen.
  • Je kan je Afhaalpunt of Pakjesautomaat tot de avond voor de levering aanpassen.
  • Je leveringsvoorkeur kan je makkelijk aanpassen via de My bpost app of via track & trace. Zolang de knop ‘Leveringsvoorkeuren aanpassen’ er beschikbaar is, kan je dit nog wijzigen.

Kan ik mijn leveringsmoment wijzigen?

Momenteel kan het leveringsmoment van je pakje niet gewijzigd worden. Je kan wel een voorkeurslocatie kiezen om je pakje te laten leveren als je niet thuis bent.

Kan ik mijn bpost-pakje volgen via de My bpost app?

Jawel! Meer nog, volg in de app simpelweg ál je pakjes, zelfs die van andere pakjesbezorgers. Kies gewoon voor welke pakjes je statusmeldingen wil ontvangen.

Hoe? Klik ‘voeg een zending toe’ op het startscherm van de app:

  • Geef het barcodenummer van het pakje in of scan de barcode via de app.
  • Selecteer de pakjesbezorger uit de voorgestelde lijst. Staat je pakjesbezorger niet in de lijst, stuur dan een berichtje in de app. Bpost voegt deze dan toe aan de huidige lijst.
  • Voer de postcode van het afleveradres in.

Meer info over MijnVoorkeuren als ondernemer vind je hier.

Wil je snel een pakje verzenden? Kies een verzendplan op jouw maat.

BCLOSE_Rectangle.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials