Integratie Portmade en Customs Support: de voordelen voor de klanten
Customs Support heeft de duidelijke ambitie de nummer één neutrale douaneagent in Europa te zijn. Met de overname van de Antwerpse douanespecialist Portmade in de zomer van 2022 is dit streven alleen maar sterker geworden. Jef Hermans, MD Portmade, Kurt Crauwels, MD Customs Support Belgium, vertellen wat de integratie voor de klanten betekent.
Kurt Crauwels: “We zijn een unieke, onafhankelijke partner voor alle douane-oplossingen, ondertussen actief in 14 landen en niet gebonden aan andere partijen zoals rederijen. Onze core business zijn de douaneformaliteiten en -aangiften. Het is onze ‘bread & butter’, onze dagelijkse focus. De overname van Portmade en daaropvolgende integratie creëert schaalgrootte en dat heeft verschillende voordelen voor onze klanten.”
Meer kennis
Kurt: “Door de samenvoeging van de teams, brengen we kennis van beide bedrijven samen, 60 man en vrouw sterk. Hierdoor groeit de expertise van de teams op parate kennis en op het gebied van digitale douanediensten. Bijvoorbeeld voor de Rusland sancties kunnen we nu extra monitoring doen. Ik reed ’s avonds naar huis en hoorde op de radio over het alweer tiende sanctiepakket tegen Rusland. De volgende ochtend had ik onze compliance director al aan de lijn, die aan de slag ging. De compliance director en het internationaal team zullen de lokale teams ondersteunen zodat compliance voor klanten is verzekerd. Deze kracht zetten we nu volop in ten voordele van onze klanten.”
Meer services
Ook op het vlak van services komen er meer mogelijkheden voor de klanten. Jef Hermans: “Als Portmade boden we een 24/7 bereikbaarheid. Het is een dienst die we vanuit de groep nu ook kunnen aanbieden aan de Customs Support klanten. Dit is bijvoorbeeld een groot voordeel gebleken bij de Brexit. De bedrijven die met Portmade samenwerkten, kunnen we nu onder één paraplu services aanbieden in meer Europese landen, zoals Duitsland, Polen en Italië met één contactpersoon en aanpak. Het is voor ons vanaf nu perfect mogelijk om voor hen industriële en internationale volumes te ondersteunen. We krijgen hierover trouwens heel wat spontane vragen van onze klanten.”
Van declarant naar customs consultant bij Customs Support
Jef: “Door onze digitale aanpak kunnen we onze services in verschillende landen eenvoudig processen via één software oplossing. Met ingebouwde vertaalsoftware gebeurt dat via één dataset, waardoor de compliance gegarandeerd is en we onze klanten totaal kunnen ontzorgen. De klant heeft doorheen heel dat proces ook maar één control tower en aanspreekpunt. Door dit soort processen te digitaliseren evolueerde de meer administratief gerichte declarant naar een rol als customs consultant. Ondersteund door IT en technologie focussen onze collega’s zich op analyses en de bewaking van de processen en compliance verzekeren, wat toch het allerbelangrijkste voor klanten is.”
Meer weten? Volg Customs Support op LinkedIn of bezoek de website
Contactinformatie
-
Customs Support
-
Noorderlaan 147 Box 13
2030 Antwerpen -
+32 (0)3 680 24 74
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Jouw klanten lopen nooit meer pakjes mis
Ben je niet op je zaak of thuis op het moment dat een belangrijk bpost-pakje wordt gele...
Een bpost-pakje verzenden? Da’s easy peasy!
Als ondernemer wil je dat je pakjes snel en vlot worden verstuurd. Zonder veel gedoe o...
Interessante bedrijven
Forward Belgium