Digitalisering met Go4Logistics zorgt voor transparante transporten bij VRD
VRD heeft verschillende specialiteiten: distributie naar doe-het-zelfzaken in de Benelux, containers & trailers transporteren en warehousing/opslag. Wat distributie betreft, wilden ze alvast gaan optimaliseren en daarvoor klopten ze aan bij Go4Logistics.
Investeren in digitalisering ten voordele van klanten en medewerkers
VRD is een familiebedrijf dat al meer dan 35 jaar actief is in de logistiek. De noden van medewerkers en klanten staan voor hen centraal en hieraan blijven ze ook actief werken. Dankzij de keuze voor digitalisering met de softwareoplossingen van Go4Logistics beschikken de medewerkers over de modernste tools en zijn de klanten tot in detail op de hoogte over de status van hun goederen.
Go4TMS zorgt voor de nodige transparantie tijdens transport
Het Go4TMS webportal staat centraal in elk transport. Hierin worden de orders ingegeven en via dit platform verloopt de communicatie tussen VRD en de klant. Klanten willen meer realtime-informatie en dat is met deze oplossing perfect mogelijk.
Hoe gaat dit concreet in zijn werk?
- Inlezen: Klanten lezen zelf de transportopdrachten in. Dit verloopt snel en foutloos via een op maat gemaakt uploadsysteem. Resultaat? Een groot volume opdrachten kan dagelijks verwerkt worden. Ook sparen zowel VRD als de klant veel tijd uit.
- Inplannen: Alle transportopdrachten worden efficiënt ingepland dankzij de integratie met een routeoptimalisatie-tool. De chauffeurs krijgen de planning direct doorgestuurd dankzij een koppeling met de boordcomputers.
- Terugkoppelen: Chauffeurs kunnen informatie over de levering doorgeven via het systeem.
Via dit webportal kunnen er ook documenten worden gedeeld, zoals foto’s, de afgetekende leverbon of de CMR.
Liesbeth Van Raemdonck, Project manager bij VRD, is alvast heel tevreden:
“Wanneer je als consument iets bestelt, krijg je realtime info over de status van je levering. Ook wij willen onze klanten op dezelfde manier informeren. Een systeem waarop we kunnen vertrouwen dat het ons 100% accurate info geeft, is voor onze afdeling klantenservice enorm belangrijk! Zij zijn dan ook heel blij met de oplossing van Go4Logistics.”
Optimale cross-docking dankzij digitalisering
Manueel lijsten afvinken of zoeken naar een pallet dat niet geleverd is? Dat is allemaal verleden tijd als je gaat voor digitalisering. De cross-dock medewerkers maken nu gebruik van de oplossing van Go4Logistics en scannen alle toegekomen goederen. Zo weet je snel én met 100% zekerheid of alle goederen voor het transport van morgen binnen zijn. Het uitgaand transport kan dan worden klaargemaakt door de magazijniers.
Wordt er een verkeerde leverdag voorgesteld? Is een item ongekend? Je krijgt onmiddellijk een notificatie. Zo kunnen inkomende goederen zeker op tijd weer vertrekken.
Go4Reporting zorgt voor meer inzicht
Zowel de leverbetrouwbaarheid per klant - wat in de distributiewereld enorm belangrijk is - als de redenen bij een niet geslaagde levering kan VRD nu snel te weten komen. Onmiddellijk de juiste info voorhanden om te bespreken en te optimaliseren met de klant en dit zonder zelf te moeten gaan rekenen. Dat kan via de dashboards van Go4Reporting.
Liesbeth Van Raemdonck besluit:
“Go4TMS heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen voor onze distributieactiviteiten. We hebben nu een solide en goed uitgebouwd TMS-systeem waardoor we kwaliteit en flexibiliteit kunnen bieden. Daarom gaan we Go4TMS ook implementeren in onze container business.”
Wil je ook een grote sprong vooruit maken wat digitalisering betreft? Neem dan contact op met de experten van Go4Logistics via onderstaand formulier.
Meer lezen:
Contactinformatie
-
Go4Logistics
-
Noorderlaan 79 bus 13
2030 Antwerpen -
+32 (0)3 443 12 15
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Interessante bedrijven
Port.brussels