ASV: gedeelde vreugd is dubbele vreugd:
Als beroepsvereniging van de scheepsagenten zoekt de Antwerpse Scheepvaartvereniging zelden de publiciteit op. De organisatie werd recent 120 jaar ‘jong’. Dat jubileum wordt op een bescheiden manier in de bloemetjes gezet. De feesteditie van KMOinsider bleek de geknipte match om de ASV-activiteiten in de ‘verbale verf’ te zetten. ASV behartigt de belangen van scheepsagenten, die buiten de havenbiotoop vaak nobele onbekenden zijn in het levendige Vlaamse kmo-landschap.
De scheepsagent: een kmo als motor van de flow
Directeur Eddy Wouters en voorzitter Philippe Oyen lichten toe waarom ASV ‘in zee gaat’ met KMOinsider.
Eddy Wouters: “In tegenstelling tot de meeste ‘adverteerders’ zijn we niet op zoek naar ‘klantenwerving’. Als beroepsorganisatie zetten we ons in voor onze leden. Qua ledenbestand is er overigens nauwelijks ruimte voor verbetering. Meer dan 95 % van de agenturen is immers aangesloten. We kennen KMOinsider als prettig professioneel platform dat we graag willen gebruiken. Zo willen we wat ruchtbaarheid geven aan ons jubileumjaar én onze ‘corebusiness’, die voor veel lezers onbekend terrein is.”
Niet zo voor Philippe Oyen, die voorzitter is van ASV én CEO van Belgo-Iberian Maritime, een agentuur met een kmo-structuur met een specialisatie in het verschepen van staal.”
“Als CEO van een middelgrote onderneming herken ik de verhalen van collega’s in KMOinsider. Het leek me boeiende materie om ook de omgekeerde beweging een keer te maken en de collega-lezer te laten kennismaken met onze core business. Als scheepsagent moeten we immers heel veel ballen hooghouden en moeten we vaak verschillende verwachtingen waarmaken. Ik denk dat het wel belangrijk is om ondernemers te laten weten dat de scheepvaart in het algemeen en de agent in het bijzonder een onmisbaar onderdeel zijn van een complexe keten. En uiteraard zetten we vooral de schijnwerper op ASV. Onze vereniging gaat op zoek naar de grootste gemene deler. Ze verenigt de belangen en de gezamenlijke aandachtspunten van alle agenturen.”
Eddy rondt af: “Als agent en als vereniging zijn we het gewoon om in de schaduw daden op woorden te laten primeren, maar deze jubileumeditie is een geknipte gelegenheid om ons wat publiekelijker te profileren. We hebben overigens ook de eer én het genoegen om in ons jubileumjaar het congres van de wereldorganisatie van agenturen (FONASBA) in Antwerpen te mogen verwelkomen.”
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Jouw klanten lopen nooit meer pakjes mis
Ben je niet op je zaak of thuis op het moment dat een belangrijk bpost-pakje wordt gele...
Een bpost-pakje verzenden? Da’s easy peasy!
Als ondernemer wil je dat je pakjes snel en vlot worden verstuurd. Zonder veel gedoe o...