VoIP telefoniesysteem bij Imtech
Imtech ontwerpt, realiseert en onderhoudt technische installaties voor gebouwen en industrieën in verschillende sectoren. Hun telefoniesysteem verdiende een grondige update. Sonal voorzag Imtech van VoIP telefonie op maat (Avaya IP Office), waardoor het bedrijf nog efficiënter aan de slag kon.
Tijd voor een gemoderniseerd telefoniesysteem
“We kampten al een tijd met een verouderde telefooncentrale”, vertelt Marc Segebarth, IT System Engineer bij Imtech. “Doordat die centrale zo verouderd was, waren sommige stukken ervan zelfs niet eens meer beschikbaar. Stel dus dat we een probleem zouden hebben met onze telefooncentrale, dan konden we niet eens snel de juiste stukken vervangen.”
Dringend tijd dus voor een gemoderniseerde telefonieoplossing.
“Een telefoniesysteem vervang je niet zomaar. Stel dat we in panne waren gevallen met het onze, dan zouden we veel te lang zonder telefoons gezeten hebben. En dat kunnen we tegenover onze klanten écht niet maken.”
Marktstudie
Marc en zijn team gingen preventief op zoek naar een bedrijf dat hen een nieuwe telefooncentrale op maat kon bieden. “We hebben daarvoor een studie gemaakt van 3 verschillende spelers, en die aangesproken.”
“Het onderzoeken van verschillende bedrijven en oplossingen, en dan vooral hoe zij zich in de markt situeren, vonden we erg belangrijk om te bepalen met wie we in zee gingen’, vertelt Marc.
“Sonal kwam er in die studies als beste uit op alle vlakken - zeker qua prijs-kwaliteitsverhouding.”
“Bovendien is Sonal al jaren een van onze klanten en partner. We kenden hen dus al wel, en hadden een fijne samenwerking met hen achter de rug”, zegt hij. “Dit beïnvloedde onze keuze echter niet, we hebben een objectieve vergelijking gemaakt en aan het einde van de rit voldeed Sonal het beste aan al onze behoeften.”
Een mix tussen cloud telefonie en vaste telefooncentrale
Wat de telefonie oplossingen van Sonal concreet voor Imtech betekenen? Dat ze nu beschikken over zowel een fysieke telefooncentrale als een cloud based oplossing op maat. Die hybride mix werkt goed voor hen en geeft hen de nodige flexibiliteit.
Marc legt uit. “We werken nu vooral veel efficiënter. Zo is het doorschakelen van oproepen bijvoorbeeld makkelijker. Bovendien hebben we werknemers die van wacht zijn”, legt hij uit. “Waar zij vroeger fysiek achter hun computer moesten zitten om de telefoon op te nemen, kunnen zij die oproepen nu makkelijk laten doorschakelen naar hun gsm wanneer ze van dienst zijn. Technici kunnen dit bovendien ook zelf aanduiden. Het is dus niet zo dat ze 24/7 bereikbaar zijn - ze kunnen zelf aangeven wanneer ze bereikbaar moeten zijn.”
Dat Marc en zijn team tevreden zijn met hun nieuwe telefooncentrale, staat dus als een paal boven water. “We zitten nu met een oplossing op maat van ons bedrijf én als er een probleem is kunnen we Sonal altijd bereiken via hun always-on klantenservice.”
Volgens Marc werd de goede werking van deze service reeds bewezen. “Onlangs hadden we een groot probleem waardoor we even niet bereikbaar waren”, vertelt hij. “Binnen het uur waren we terug operationeel omdat een technicus van Sonal onmiddellijk ter plekke kwam om het probleem op te lossen. Daar waren we erg tevreden mee!”
Ook op zoek naar een telefoniesysteem op maat van jouw bedrijf? Vul onderstaand formulier in en Sonal neemt spoedig contact met je op.
Contactinformatie
-
Sonal
-
Antwerpsestraat 145
2640 Mortsel -
03 448 08 48