anr-banner.gif

VoIP telefonie op maat: een vernieuwing die voor Profel écht werkt

Vernieuwing: cruciaal voor elk bedrijf. Niet alleen binnen je eigen aanbod, maar ook binnen je bedrijf. Want hoe efficiënter jij kan werken - hoe meer resultaten dat jouw business oplevert. Waar die vernieuwing begint? Bij je telefonie, bijvoorbeeld. Dat was voor Profel alleszins het geval. Zij werken sinds vorige zomer dankzij telefonie-expert Sonal met een VoIP-telefoniesysteem op hun maat. Het gevolg? “Méér functionaliteit en méér gebruiksgemak,aldus Tom Vlassak van Profel.

Van outdated naar vernieuwd VoIP-telefoniesysteem

First things first: wat doet Profel? Vooral, best veel. De Profel Groep bestaat uit een waaier aan productie-eenheden. Ze moffelen bijvoorbeeld aluminium profielen, maar specialiseren zich via Profel Ramen & Deuren ook in het op maat maken van buitenschrijnwerk in pvc, aluminium en hout. Naast de ramen en deuren worden er ook tal van aanvullende producten gemaakt, zoals rolluiken en verluchtingssystemen.

Hoewel Profel de laatste jaren sterk groeide, deed hun telefoniesysteem dat niet. Ze werkten dus met een verouderd systeem, verschillende technologieën van hun vorige provider werden niet meer aangeboden én hun telefonie bood geen efficiënt systeem meer aan voor de gebruikers.. De functionaliteit bestond uit het bellen naar en gebeld worden door, maar van een cloud systeem was nog geen sprake.

Tijd voor verandering dus, in de vorm van een gloednieuw VoIP-systeem op maat.

De voordelen van VoIP: gemakkelijk, toegankelijk en flexibel

We spreken met Tom Vlassak van Profel. Voor hem zit de grootste verandering vooral in het gebruiksgemak. “Collega’s kunnen nu makkelijk bellen via de computer, waar ze zich ook bevinden. We zijn binnen Profel grotendeels niet meer afhankelijk van vaste toestellen. Dat komt goed van pas.”

“Dankzij het VoIP-telefoniesysteem, nemen we in essentie ons vast telefoonnummer mee naar huis”, vervolgt hij. “Wie van thuis wil werken, kan dit doen zonder zorgen rond bereikbaarheid, kwaliteit van de gesprekken en meer. Dat kadert perfect in onze missie om alle soorten oplossingen te creëren voor aan een aangenamer dagelijks leven.”

Bye-bye vaste telefoontoestellen? Niet helemaal!

Uniek aan het telefoniesysteem van Profel? Het bedrijf koos ervoor om vaste toestellen te behouden op de productieafdeling - vooral voor de interne communicatie. Bijvoorbeeld voor het contact met leveranciers, voor de veiligheid van het personeel indien er hulpdiensten nodig zijn,... Die vaste toestellen zitten echter wel in een nieuw, moderner jasje.

Profel: tevreden Sonal-klant

De juiste partner vinden wanneer je van plan bent om intern heel wat om te gooien - niet altijd even makkelijk. Er zijn namelijk heel wat aanbieders op de markt, ze bieden allemaal iets anders aan, er zijn heel wat producten op de markt,... Voor Profel was het dan ook een lang traject om de juiste professionele communicatie te vinden.

Sonal bleek als beste aanbieder uit de bus te komen toen gekeken werd naar prijs-kwaliteitsverhouding. Voor de oplossingen die echt op maat gemaakt zijn, werd een correcte prijs gehanteerd.

Vandaag de dag kan het bedrijf overigens ook nog bij Sonal terecht. Ze sloten een onderhoudscontract af.“ Bij eventuele problemen met het ons telefoniesysteem, staat Sonal 24/7 ter beschikking. Dat is voor ons best handig”, zegt Tom.

Zelf in zee gaan met Sonal?

Meer weten over VoIP-telefonie en bellen via de cloud? Vraag je demo of offerte aan via de website van Sonal of via onderstaand formulier!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Sonal

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Sonal
  • Antwerpsestraat 145
    2640 Mortsel
  • 03 448 08 48

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials