anr-banner.gif

Vlot met CRM aan de slag met dit CRM-handboek

Je hebt waarschijnlijk de term ‘CRM’ al horen vallen. Maar wat is dit juist en vooral: heb jíj het nodig, wat zijn de voordelen voor jouw bedrijf en hoe ga je ermee aan de slag? Je komt het allemaal te weten in het CRM-handboek.

CRM betekenis?

Eerst en vooral: wat is CRM eigenlijk?

CRM staat voor ‘Customer Relationship Management’ oftewel klantrelatiebeheer. Dit komt er simpelweg op neer dat je je klantgegevens op 1 centrale plek bewaart. En dit systeem wordt dan het kloppend hart van je bedrijf waarmee je de klant écht centraal kunt stellen. Een goed gebruik ervan heeft veel voordelen:

  • een efficiënter verkoopproces
  • sneller meer deals sluiten
  • een boost van je verkoop
  • nauwkeurigere sales prognoses

Klinkt interessant, niet?


Heb jij een CRM nodig?

Het handboek van Salesforce gaat dieper in op de voordelen van CRM en hoe je dit juist moet gaan implementeren.

Met name wanneer je te maken hebt met onderstaande problemen, is het waard om een CRM te overwegen:

  • Je informatie staat niet op 1 plek maar op verschillende plaatsen.
  • Soms verlies je wel eens gegevens.
  • Gegevens worden niet (altijd goed) begrepen.
  • Rapporten zijn moeilijk te begrijpen en saai.
  • Makkelijk contact houden is niet evident.
  • Elke klant krijgt exact dezelfde behandeling.

Knik jij vooral ‘ja’? Dan kan een CRM jou zeker helpen!

Productiviteit omhoog!

Wat is er nu zo handig aan zo’n CRM-systeem?

Vertegenwoordigers kunnen centraal informatie over prospecten opslaan die dan bij elk contact kan geraadpleegd worden.

Het hele team kan vlot de meest actuele informatie bekijken, tenminste als je een goed systeem hebt dat via de cloud mobiele apparaten altijd synchroniseert. Dit mobiel aspect is erg belangrijk want verkopers zijn vaak op de baan. Kies je voor een écht mobiel systeem dat beschikt over apps en functies dat het dagelijks werk vlotter doet verlopen? Dan heb je pas goud in handen.

Zo’n app kan daarnaast ook heel snel metrics genereren rond inzichten en prognoses.

7 basisstappen

Heb je de juiste technologie gekozen? Dan moet je ook een goed plan maken zodat je je doelen kunt bereiken. Volg deze 7 stappen:

  1. Je visie bepalen
  2. Je strategie bepalen
  3. Je bedrijfsdoelen bepalen
  4. Steun van je directie krijgen
  5. De metrics bepalen
  6. Prioriteiten helder krijgen
  7. Een stappenplan opstellen

Maximale ROI

Voor een maximale ROI denk je best ook aan...

  • een CRM-oplossing in de cloud zodat je vaak voorkomende issues van on-premise apps kunt vermijden.
  • het integreren van applicaties zoals marketingautomatisering, accountancysoftware en essentiële sociale tools.
  • toegang via mobiele apparaten onderweg.
  • een goede samenwerking tussen verkoop en marketing.
  • Het genereren van doordachte rapporten waarmee je echt iets doet.
  • het blijven onderhouden van je klantrelaties.

Graag meer weten? Download hier het volledige CRM-handboek van Salesforce.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Salesforce

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Salesforce

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials