anr-banner.gif

Van eenmanszaak tot keten, voor iedereen een gepast kassasysteem

Een kassaverkoop afhandelen? Dat kan op uiteenlopende manieren. Van een gewone, geautomatiseerde rekenmachine over een echt kassasysteem tot een kassasysteem dat gegevens uitwisselt met een ERP-systeem. Jouw noden en budget leiden je tot de gepaste oplossing.

Een kassasysteem geeft de rekenmachine het nakijken

Kristof Depuydt loodst ons door de verschillende mogelijkheden die Desk Solutions aanbiedt en die je je geautomatiseerde rekenmachine snel doen vergeten. Startpunt is retailpack, een kassasysteem dat al een hele tijd bestaat en geëvolueerd is naar een sectoronafhankelijke oplossing. Verkoop van voeding, bloemen of kleding? Retailpack kan het allemaal aan.

Ook de grootte van de winkel is voor retailpack geen struikelblok. Of je nu een kleinere eenmanszaak, een aantal grotere winkels of zelfs een winkelketen hebt. Het pakket kan je uitbreiden zodat er meerdere winkels, kassa’s en backoffices opgezet kunnen worden.

Wat het kassascherm betreft, focussen ze met retailpack enorm op touchscreen. Wat je kunt aantikken en scannen is toch het makkelijkste in gebruik. Ook de nodige randapparatuur zoals een scanner of weegschaal is er voorzien. Je kan het systeem ook koppelen aan betaalterminals of cashdispensers. Wat hygiëne en veiligheid betreft, is het wel makkelijk als alles digitaal kan worden geregeld en er geen cash geld meer aan te pas komt. Zowel een boekhoudpakket als webshop kan er ook aan gekoppeld worden.

Retailpack is een eenvoudige maar complete oplossing met duidelijk ook wat speelruimte.

Een niveau hoger: koppeling met een ERP-systeem

Sinds 2005 benadert Desk Solutions kleine, middelgrote bedrijven en winkelketens ook met een ERP-oplossing, SAP Business One.

Maar wanneer is er eigenlijk nood aan SAP Business One? Van zodra je meer personeel hebt, verdeeld over meerdere afdelingen zoals aankopers, verkopers, magazijniers etc. Als je de logistiek meer wilt sturen. Dán biedt zo’n ERP-oplossing veel meerwaarde.

Kristof vertelt: “Dus als je een niveau hoger wilt, een hoger level in je bedrijf, als je met 30-40 man zit en je zegt ‘ik wil wat meer coachen en opvolgen tot in detail’ ben je soms beter met een ERP met daaraan een kassasysteem gekoppeld.”

Uiteraard speelt het budget dat een klant heeft ook een rol. “Als een klant zegt ‘Ik kan 10.000 euro spenderen aan IT.’ dan kun je niet verwachten dat je het megagrote pakket gaat krijgen. Maar uiteindelijk zorgen we ervoor dat we elk type klant een oplossing kunnen aanbieden.”, aldus Kristof.

In hun ERP-oplossing is de boekhouding ook geïntegreerd, wat voor sommige bedrijven wel belangrijk is. Aankoop, verkoop, boekhouding, logistiek zit dan allemaal in 1 pakket. Daarom heeft Desk Solutions ook beslist om tailermate op de markt te brengen, een kassasysteem dat ontworpen is om gegevens uit te wisselen met SAP Business one.

Maatwerk is mogelijk

Wil de klant de huidige oplossing behouden, wil hij alles vervangen door 1 oplossing of heeft hij enkel nood aan een kassasysteem dat communiceert met een ander pakket? Iedere klant heeft natuurlijk zijn eigen specifieke noden en wensen.

Er zijn ook klanten die met een externe boekhouder werken en elke maand gewoon een overzicht nodig hebben van de omzet om door te geven aan de boekhouder. Dit deel van de administratie kan ook bij een externe boekhouder gelegd worden.

Kortom, er zijn veel mogelijkheden en bij Desk Solutions proberen ze altijd op maat van de klant te werken.

Wil je weten welk kassasysteem ideaal is voor jou? Neem zeker contact op via onderstaand formulier!

Meer lezen:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Anrova Solutions

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Harelbeke
  • Lier
  • Braine-l’Alleud

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials