Up-to-date boekhouding dankzij in-context communicatie
Het is vandaag belangrijker dan ooit om je boekhouding op punt te houden. Op basis van de cijfers die je accountant jou bezorgt, kan je jouw bedrijf succesvol doorheen de coronacrisis loodsen. Daarom is het noodzakelijk dat je accountant efficiënt kan werken. Met de nieuwste in-context communicatietools kan je snel communiceren en blijft je boekhouding up-to-date.
Openstaande boekingen: een tijdrovend en foutgevoelig proces
Openstaande boekingen verwerken kost tijd en leidt soms tot fouten. Antwoorden laten vaak lang op zich wachten en je accountant moet voortdurend informatie najagen. Soms is je boekhouding daardoor niet helemaal volledig en correct bijgewerkt. Marktleider in business software Exact heeft daar iets op gevonden: in-context communicatie.
Wat is in-context communicatie van Exact?
De in-context communicatie is een chatfunctie van Exact die de accountant helpt om vragen te stellen over vraagposten of ontbrekende documenten. De functie is beschikbaar voor alle klanten van Exact die een ‘No hands klantadministratie’ afnemen. De chat werkt in combinatie met Mijn [Kantoor] app. Je kan de functie daar activeren via het rechtenscherm.
Ontbrekende documenten meteen opvragen
Wanneer een factuur of een betalingsbewijs ontbreekt, kan je accountant via het scherm ‘Afhandelen bankafschriften’ meteen een chat starten om het ontbrekende document op te vragen. Hij of zij zal de vraag dus rechtstreeks bij de betreffende bankregel kunnen stellen. Je ziet de vraag meteen samen met alle andere belangrijke informatie.
Mijn [Kantoor] en scanservice
Wanneer je een vraag krijgt voor een ontbrekend document kan je dit meteen versturen via de Mijn [Kantoor] app. Dit doe je bijvoorbeeld door een foto te nemen van het ontbrekende betalingsbewijs. Dit aangeleverde document passeert dan rechtstreeks via de scanservice. Dat leidt tot een automatisch boekingsvoorstel. Je accountant vindt het document meteen terug bij het bankafschrift. Zo garandeert Exact voor accountancy jou een correcte, volledige en up-to-date boekhouding en een realtime inzicht in je cijfers.
Aankoop- en verkoopboekingen
Gaat een factuur over een privéaankoop of is het voor je bedrijf? Moet een transactie geboekt worden als een investering of als een kost? Gaat het om een marketinguitgave of personeelskost? Aankoopboekingen leiden dikwijls tot vragen of voorlopige boekingen. Dat is ook het geval bij verkoopboekingen. Daarom heeft Exact voor accountancy de in-context communicatie verder uitgebreid.
Je accountant kan nu ook rechtstreeks vanuit het aankoop- en verkoopboek digitaal vragen stellen. Zo realiseer je nog meer tijdwinst bij de digitale verwerking van openstaande boekingen.
Chatfunctie voor boekhouders en accountants
De chatfunctie maakt de communicatie duidelijk, kort en bondig. Je kan concrete vragen stellen en de link naar de betreffende boeking wordt automatisch gelegd. Je accountant linkt de ontbrekende documenten toe aan de juiste bankregel. Op deze simpele manier kan je snel werken en fouten vermijden.
Gratis proefabonnement
Maak je nog geen gebruik van Exact voor Accountancy? Vraag een gratis proefabonnement aan en maak vrijblijvend kennis via onderstaand invulformulier.
Contactinformatie
Exact staat klaar!
Bedrijfssoftware die je helpt om veerkrachtig te blijven?
Ook interessant
Interessante bedrijven
XsolveIT