anr-banner.gif
Is Cloud telefonie goedkoper dan een klassieke telefooncentrale?

Is Cloud telefonie goedkoper dan een klassieke telefooncentrale? (deel 2)

Eén van de meest gehoorde argumenten bij Cloud telefonie is dat het goedkoper zou zijn dan het bezitten van een eigen, fysieke telefooncentrale. Maar klopt dit werkelijk? Kan je als onderneming echt kosten besparen via Cloud telefonie? Wij zochten het voor u uit.

De kosten voor … aanpassingen

Als bedrijf evolueer je constant. Dit heeft uiteraard ook gevolgen voor je telefoniesysteem, dat regelmatig aanpassingen nodig heeft. Kies je ervoor telkens een beroep te doen op de supportafdeling van een telecompartner, dan kunnen de kosten sterk oplopen.

Voor een gebruiker die zelf het belplan van de onderneming wil kunnen aanpassen is Cloud telefonie zonder twijfel de beste oplossing. Dit geeft je veel meer flexibiliteit en vrijheid. Denk bv. aan het toevoegen van nieuwe toestellen of het instellen van doorschakelingen, maar ook last-minute voicemails over feestdagen, enz.

Belangrijk is een systeem te kiezen dat uiterst gebruiksvriendelijk is, zodat je er makkelijk mee aan de slag kan.

De kosten voor … het onderhoud

Bij een eigen telefooncentrale dien je steeds te rekenen op een interventie door je telecompartner. Hiervoor worden gewoonlijk onderhoudscontracten afgesloten.

Vergis je echter niet: ook systemen in de Cloud dienen onderhouden te worden. Doorgaans is dit opgenomen in je abonnementskosten. Het fijne bij Cloud telefonie is dat je wellicht kan profiteren van een schaalbesparing.

Tip: download gratis het Sonal e-book over Cloud telefonie

Hier heeft u een complete gids voor de manager of zaakvoerder die wil overstappen naar Cloud telefonie.

Onze conclusie: investeren in een eigen telefooncentrale hoeft niet noodzakelijk duurder te zijn dan Cloud telefonie

De meeste kosten komen in beide gevallen terug, zij het in een andere gedaante of tijdspanne. Bij het kiezen voor één van beide oplossingen zullen de behoeften van uw organisatie zwaarder doorwegen dan de puur financiële overweging.

Voor elke onderneming is telefonie een apart verhaal. Zoek daarom een systeem dat de beste oplossing biedt voor uw specifieke situatie. Hiervoor kan je rekenen op specialisten zoals Sonal: een topper op het vlak van professionele telecommunicatie.

Lees ook

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Sonal

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Sonal
  • Antwerpsestraat 145
    2640 Mortsel
  • 03 448 08 48

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials