Technologie in de retail sinds Covid-19
We moeten je niet vertellen dat Covid-19 de wereld van de detailhandel helemaal op zijn kop heeft gezet. Meer cashloze betalingen, meer e-commerce en een verstoorde toeleveringsketen veranderden de manier van werken ingrijpend. Technologie hielp en helpt hen deze stormen te trotseren.
Technologie die tot de verbeelding spreekt
Investeren in nog meer technologie? Dat is voor bijna de helft een topprioriteit voor de komende 5 jaar. Brother bekijkt 3 technologieën:
1. Fulfilment en logistiek vandaag
Van locatie-etikettering tot duurzame, hoogwaardige verpakkings- en afleveringsetiketten: optimale toelichting is in de hele toeleveringsketen topprioriteit. Er zijn natuurlijk hoogwaardige apparaten op de markt die ontvangstbewijzen en duidelijke voorraadlabels scannen en printen. Beheerprocessen verlopen vlotter en bestellingen worden sneller afgehandeld.
Wat technologie betreft, zijn er wat dit topic betreft nog interessante aanvullingen:
- Voorraadbeheer-software: realtimewaardering, waarschuwingen bij een te lage voorraad en geautomatiseerde inkooporders waardoor de ruimte optimaal benut wordt en de voorraad op peil wordt gehouden.
- Automatische orderpicking: 24u per dag kunnen mobiele robots nauwkeurig werken.
2. Technologie in fysieke winkels
Fysiek winkelen blijft natuurlijk bestaan. Maar de verwachtingen van de klant veranderen wel: nieuwe ervaringen gekoppeld aan eenzelfde gemak als online shoppen. Een fysieke winkel moet technologie als kern hebben en zich voorbereiden op de toekomst van de detailhandel.
Retailers investeren in zaken als touchscreens die toegang geven tot je profiel en zorgen voor een gepersonaliseerde ervaring. Daarnaast investeren retailers ook in interactieve paskamers waardoor passen veel sneller en makkelijker gaat.
Ook gaan retailers informatie van apparaten (zoals smartwatches en fitness-trackers) gaan verzamelen. Hiermee kunnen ze shoppers met aanbiedingen op maat lokaal gaan benaderen. Ook betalingen gebeuren meer en meer contactloos.
3. Verbetering van het digitale traject van de klant
In elke fase van het traject kunnen digitale trackingtools klantgegevens gaan verzamelen. Hiermee kan je een goed beeld krijgen van hoe die klant online shopt. En zo kan onlinemarketing doelgerichter gemaakt worden.
Informatie verzamelen over elke interactie van een consument met je merk? Dat is mogelijk als je intelligente automatisering in de oplossing gaat inbouwen. Die info kan je beschikbaar maken voor klantenservicemedewerkers. Je kan op basis van die info ook aanbevelingen gaan doen voor marketingacties.
Investeren in retailtechnologie?
Brother komt met een rapport waarin er wordt ingezoomd op de impact van Covid-19 op de retailers. In welke technologieën investeerden ze, hoe gebruiken ze die en wat staat er nog op de planning? Kom te weten waarop je branchegenoten zich richten en welke retailoplossing jou op het lijf geschreven is.
Contactinformatie
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Inti De Ceukelaire (Chief Hacker Officer): “Er is altijd een zwakke schakel”
Hacken zit Inti De Ceuckelaire van jongs af in het bloed, maar hij deed dit nooit om ie...