anr-banner.gif

De krachtige kruisbestuiving van een bezige bij

IT

Softwarebedrijf Striktly ontpopte zich in een mum van tijd tot een bijzonder polyvalent en performant platform. Dankzij een magische mix van fenomenale functionaliteit en klantgerichte kwaliteit nestelde de ambitieuze new kid in town zich in de structuur én de harten van heel wat Belgische bedrijven. Stéphanie Ouachan over ‘haar’ succesvolle scale-up Striktly.

Met haar beklijvende biografie staat Stéphanie Ouachan zelf vaak in de kijker, waardoor het ‘levensverhaal’ van Striktly –dat even mooi en meeslepend is- soms wat in de schaduw blijft. Op eigen verzoek richt de stijlvolle CEO in dit gesprek doelbewust de schijnwerpers op haar bedrijf én de fantastische medewerkers die de betrouwbare basis vormen van het succesverhaal. In een verfrissend virtueel gesprek wijdt Stéphanie niet uit over het verleden, maar ‘Zoomt’ ze in op het heden én kijkt ze verwachtingsvol naar de toekomst.

Nieuw én vernieuwend: een futureproof fundament met een langetermijnrendement

 “Een kwalitatieve klantervaring triggerde mijn aandacht voor Striktly zodanig dat ik in 2015 mee aan boord stapte. In een eerste fase probeerden we te optimaliseren door verder te bouwen op het bestaande systeem. In tegenstelling tot onze ambitie had dat systeem echter grenzen. En dus bouwden we met de nieuwste technologie from scratch een futureproof crm-erp softwareplatform. In een vlotte en veilige omgeving die fantastische functionaliteit combineert met een intuïtieve interface en een leuke look and feel, zitten onze zakelijke klanten jarenlang goed met software met een langetermijnrendement.”

De ambitieuze vibe van een talentvolle tribe

“Renderen impliceert uiteraard eerst investeren, in technologie én in ‘menselijk kapitaal’. Dat laatste is dé betrouwbare basis van Striktly. Het is misschien wel één van mijn grootste verdiensten als CEO: ik heb een bijzonder secure ‘Striktlyscanner’, die mensen met talent herkent, hen op de juiste plaats zet én alle kansen geeft om te groeien en te ‘bloeien’. Striktly werkt met ruwe diamanten die zich laten slijpen en met het bedrijf groeien en rijpen, niet met mensen die geslepen zijn! Van bij de start heb ik een solide structuur opgezet van bevlogen managers en meer dan twintig topontwikkelaars. Daardoor kunnen we nu snel schakelen én schalen, wat ook nodig is om die ingrijpende investering terug te verdienen. Ik ben er wel trots op dat ik dit zonder vennoot, zonder investeerders en zonder nood aan extra kapitaal heb kunnen realiseren.”

Stéphanie Ouachan, CEO van Striktly


Striktly Version 8: looks good, works great!

Terechte trots uiteraard, maar écht stralen doet Stéphanie wanneer ze over Striktly 8 begint te praten.
“Het facturatielandschap is niet zo heel groot in België. Als relatief jonge speler begon Striktly met een achterstand op die kleine kopgroep, maar omdat we ‘sneller’ gaan op het vlak van kwaliteit, halen we ook fors in qua kwantiteit. Door de krachtige combinatie van CRM én ERP bieden we onze klanten een bijzonder brede basis met een massa mogelijkheden. Een flexibele front-end garandeert groot gebruiksgemak in een intuïtieve interface en verlost de klant van eilandoplossingen: op één dynamisch dashboard volgt de klant zijn omzet, zijn mail, zijn facturen, de status van betalingen en offertes, zijn agenda en zo veel meer. Gedaan met offertes in Excel, facturen in Word, een betalingsopvolging op papier: Striktly is een performant platform dat synct met alle apparaten en software die de klant gebruikt. Het spreekt voor zich dat er achter die verleidelijke voorkant een innovatieve en betrouwbare back-end zit.”

Een absolute GO! voor elke kmo

“In Striktly 8 bulkt het van de mogelijkheden die tijdens corona niet alleen nuttig maar ook nodig bleken. Zo kunnen heel wat zaken volledig paperless. Dat gaat niet alleen over facturen, maar ook over offertes: de Striktlygebruiker stuurt een digitale offerte, die de bestemmeling kan ondertekenen door een QR-code te scannen, waarna de gebruiker een notificatie krijgt en een afspraak kan inplannen in de Striktly-agenda, die gesynct is met alle andere agenda’s. Striktly biedt ook een massa boekhoudkundige baten: het systeem wordt gekoppeld met elk pakket met open integratie en bij ‘gesloten’ systemen kan Striktly converteren naar het gewenste formaat. De uitgaande en inkomende boekhouding wordt bijgehouden én gedeeld met het boekhoudkantoor. Op het einde van het kwartaal moet onze klant dus niet meer met een schoendoos vol papieren naar zijn boekhouder hollen. Door een koppeling met onder meer Codabox kan Striktly ook checken of facturen al dan niet betaald zijn. Indien dat niet het geval is, genereert en verstuurt het systeem automatisch een of meerdere reminders na een vooraf bepaalde termijn. Door structurele samenwerkingen met andere softwareaanbieders, belandt het dossier van de ‘wanbetaler’ na de derde verwittiging automatisch bij de advocaten achter de software van partner Unpaid, op voorwaarde dat onze klanten daar ook klant zijn. Ook btw-fouten worden softwarematig automatisch uit facturen gehaald. Daarnaast is er een waslijst aan ‘vakeigen’ voordelen, gaande van verzending en opvolging van 6 % btw-attesten tot cloudbased werfdossiers waarin bouwondernemingen offertes, foto’s, plannen en veel meer kunnen samenbrengen.”

Customer Success: ‘klantaardige’ kwaliteit als winnend wapen in de strijd

“Met een proactief beleid zetten we vol in op klanttevredenheid. Een fantastisch product, flexibele formules en transparante tarieven zijn belangrijke bouwstenen om klanten te vinden, optimale ondersteuning is dé sleutel om hen te binden. Wij houden onze klanten niet door contractuele binding, wel door een prima product en ‘contactuele’ binding. In een eerste fase zetten we samen met de klant het systeem naar zijn hand en organiseren we een leerrijke en laagdrempelige sessie om Striktly in de vingers te krijgen. Nadien zorgen we voor kwalitatieve ondersteuning zonder kwantitatieve beperkingen. Met nieuwe updates, nieuwe releases, nieuwe samenwerkingen en integraties en maandelijkse gratis webinars houden we onze klanten bij de les én bij de groep. Er is échte brand awareness: geëngageerde klanten zijn echt fan, wat een fan-tastische flow en een gestage groei garandeert.”

Striktly gaat ‘viraal’: een ambitieus groeiverhaal

Striktly version 8 werd in februari 2020 gelanceerd. Net op het moment dat Stéphanie met haar product de wereld wilde veroveren, besloot een venijnig virus hetzelfde te doen. Corona drukte de pauzeknop even in, maar in 2021 is het resoluut fast forward.
“In het voorjaar openen nieuwe kantoren in Roeselare en Hasselt en een tweede Antwerpse vestiging. Schakelen én schalen zijn essentiële elementen van de futureproof filosofie van Striktly. Met innovatieve ideeën willen we de eerste én de beste zijn en blijven. Door de hoge productiekosten en de onophoudelijke optimalisering, moeten we ons marktaandeel blijven vergroten. Uiteraard is de Belgische bakermat daar primordiaal, maar we mikken ook internationaal. Ons kantoor in Madrid is het eerste zaadje in een parallel verhaal, maar dan op Spaanse schaal: Spanje telt bijna vijf keer meer inwoners dan België. In de wetenschap dat er wereldwijd meer dan 500 miljoen Spaanssprekenden zijn en dat aantal snel groeit, zie ik daar globale groeimogelijkheden zodra deze pandemie achter de rug is. Of het niet riskant is om te investeren in deze uitdagende tijd? De zekerheid over de kwaliteit van Striktly is een afdoend antigif voor die ‘onzekerheid’. Het geeft me het volste vertrouwen om ambitieus verder te bouwen!”

anr-banner-400x300-v3.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials