Jouw online verkoop makkelijk gemaakt
Het succes van online verkoop hangt af van goedlopende processen. Hoe minder handmatige handelingen, hoe kleiner de kans op fouten. Dat betekent dat verschillende toepassingen één goed samenwerkend geheel moeten vormen dat het complete proces ondersteunt. Maar waar vind je een systeem dat deze samenwerking ondersteunt? En aan welke vereisten moet dergelijk systeem voldoen?
Meer online verkoop betekent meer uitdagingen
Bram Streefkerk houdt zich bij softwareleverancier Exact bezig met (groot)handel en herkent de vragen en uitdagingen waar deze bedrijven mee te maken hebben.
“We zien meer online verkoop vanwege Covid-19. Een aantal bedrijven deed dat noodgedwongen, bij anderen versterkte Corona een ontwikkeling die al aan de gang was. Daarnaast worden consumenten steeds mondiger en zijn hun verwachtingen hoog. Ze willen ’s avonds kunnen bestellen en hun bestelling de volgende dag ontvangen. Om dat waar te maken is het belangrijk dat de voorraadinformatie realtime op orde is en de uitvoering is gedigitaliseerd.”
Een compleet systeem voor al jouw activiteiten
Exact biedt een oplossing voor deze uitdagingen die vertrekt vanuit de eigen bedrijfssoftware. Daaraan kunnen bedrijven eenvoudig software koppelen voor de webshop (zoals Magento of Shopify), logistieke partijen (zoals DHL of bpost) of betalingssystemen (zoals Bancontact of PayPal).
Bram Streefkerk: “Zo staan er in het app-center van Exact staan veel partnerapps die je kunt aansluiten op onze bedrijfssoftware. Met twee linkjes koppel je bijvoorbeeld een kassa of een offline verkooppunt aan je systeem. Voor een pop-up winkel met balie bestel je online een kaartlezer, koppel je deze aan Exact en zie je direct de aparte inkomstenstroom.”
Innovatie voor online verkoop
Het toevoegen van nieuwe kanalen en omnichannel maakt het nog belangrijker om de verschillende geld- en goederenstromen te monitoren en aan te sturen. Daarom zet Exact expliciet in op de ontwikkeling van een innovatieve bedrijfssoftwareomgeving waarin webshop, kantoor, magazijn en logistiek operationeel samenkomen.
Bram Streefkerk: “Een goed voorbeeld daarvan is de app voor orderpicking die we recent ontwikkelden. Daarmee kunnen medewerkers bestellingen samenstellen en verzenden. Die bestellingen worden gedaan op de website die gebruik maakt van de gegevens uit ons voorraadbeheer. Het is dan ook logisch dat de online verkoop en het orderpicken aangestuurd worden van uit datzelfde systeem. Het hebben van één systeem als basis voor alle processen bespaart heel veel tijd. Onze oplossing is vooral populair bij webshops en groothandels van 3 tot 50 medewerkers.”
Hetzelfde geldt ook voor retouren. Daarbij is het vaak onduidelijk wie een pakketje heeft geretourneerd en vooral wat er mee moet gebeuren. Met heldere acties voor de klant en een koppeling met de bedrijfssoftware is dat direct duidelijk.”
Ontzorging en tijdswinst door vernieuwing
Met deze innovatieve ontwikkelingen wil Exact de online verkoop van bedrijven zo gemakkelijk mogelijk maken. Een luisterend oor en de voortdurende verbetering van bestaande toepassingen staan hierbij centraal.
Bram Streefkerk: “De vernieuwing is een doorlopend proces. Daarom ontwikkelden we bijvoorbeeld een zelflerende toepassing voor het invoeren van facturen. Deze toepassing herkent producten en leveranciers en boekt alles op de juiste plekken weg. Met machine learning verbetert het systeem zichzelf continu.”
Ben jij helemaal gewoon voor de mogelijkheden die Exact kan bieden voor jouw online verkoop? Neem dan snel contact op met een expert via onderstaand formulier.