Is VoIP écht budgetvriendelijker dan klassieke telefonie?
VoIP is een term die niet meer weg te denken is uit ons dagelijks leven. Het zou dé telefonie-oplossing van vandaag zijn. Maar klopt dat wel? En is het écht zo budgetvriendelijk? Je ontdekt het allemaal in dit artikel.
VoIP telefonie
VoIP maakt gebruik van het internet en laat de klassieke telefoonlijnen voor wat ze zijn. Door een internetverbinding als communicatielijn te gebruiken, worden telefoonkosten drastisch teruggedrongen.
Bel je regelmatig naar het buitenland? Dan is het effect op het telefoniebudget nog sterker voelbaar. De extra kosten die je vroeger betaalde wanneer je met een klassieke ISDN-lijn naar het buitenland belde, zijn met VoIP voltooid verleden tijd.
Ook abonnementskosten worden met VoIP aardig teruggeschroefd. De maandelijkse kost voor het gebruik van de analoge ISDN-lijn valt immers weg. Hier staat wel tegenover dat je bestaande internetverbinding mogelijk een upgrade nodig heeft. Een sterke, stabiele internetverbinding is immers een must voor zorgeloze communicatie via VoIP. Zelfs met deze upgrade zal je merken dat het telecombudget behoorlijk teruggedrongen wordt.
Meer weten? Download hier Sonal’s handige whitepaper
Zorgeloos communiceren met VoIP
Met VoIP ben je op en top future-proof! Wanneer je kiest voor VoIP zeg je de kosten van een vaste telefooncentrale voorgoed vaarwel. In het geval van cloud telefonie betaal je maandelijks een vast bedrag: handig én transparant.
Op deze manier worden de kosten gespreid over een langere periode. Sommigen durven weleens concluderen dat cloud telefonie duurder is dan een analoge telefooncentrale. Vergeet echter niet dat je op dat moment appelen met peren vergelijkt. Alles hangt namelijk af van de vergelijking van verschillende factoren:
● de huidige telefooncentrale
● de huidige telefoontoestellen
● de gewenste of noodzakelijke functionaliteiten
● de implementering ter plaatse
De keuze voor de ene of de andere telefonieoplossing en de financiering ervan zijn erg afhankelijk van de behoeften van de organisatie. Laat je daarom terdege informeren door een specialist die je helpt doordachte keuzes te maken die het bedrijf én je portemonnee ten goede komen.
VoIP gesprekskosten
Investeren in een fysieke telefooncentrale is niet noodzakelijk duurder dan cloud telefonie. De meeste kosten komen in beide gevallen terug, zij het onder een andere vorm of in een andere periode. De besparingen dankzij VoIP zijn niet exclusief voorbehouden voor cloud telefonie en vormen op zich geen reden om over te stappen.
Een cloud oplossing heeft vele voordelen, maar is niet geschikt voor elke organisatie. Ook de total cost of ownership (het totale kostenplaatje voor de aanschaf, het bezit en het gebruik gedurende de hele gebruikscyclus van het product of de dienst) blijft een belangrijke factor en moet van geval tot geval bekeken worden.
Conclusie: VoIP kan je veel geld besparen, maar is niet exclusief voorbehouden voor cloud telefonie. Laat daarom je bedrijf doorlichten door een betrouwbare telefoniespecialist die je objectief en in jouw belang zal adviseren.
Contacteer hier jouw telefoniespecialist Sonal
Conclusie: VoIP houdt je budget onder controle
Met VoIP zijn budgettaire verrassingen voltooid verleden tijd! Download hier Sonal’s whitepaper boordevol nieuwtjes, tips én een handige checklist!
Overtuigd van de meerwaarde van VoIP voor jouw bedrijf? Vul dan snel onderstaand contactformulier in
Contactinformatie
-
Sonal
-
Antwerpsestraat 145
2640 Mortsel -
03 448 08 48
Neem contact op met Sonal
Vaste telefonie, cloud telefonie of VOIP?
Ook interessant
Interessante bedrijven
XsolveIT