Het belang van een efficiënte CRM voor banken en verzekeringen
Voor banken en verzekeringsmaatschappijen is een goed beheer van de klantenrelaties essentieel. Met de CRM-oplossing van Efficy heb je niet alleen onmiddellijk al je klantgegevens bij de hand, je optimaliseert ook de klantervaring en vergroot de kennis over je klanten zodat je hen proactief en efficiënt kan contacteren. Lees: het juiste product, op het juiste moment aan de juiste klant voorstellen en hem nóg beter leren kennen.
Effectieve marketing door goed beheerde klantrelaties
De uitdagingen van klantrelatiebeheer in het bank- en verzekeringswezen zijn groot. Voor elk bankkantoor en voor elke verzekeringsmakelaar is het vandaag belangrijk om de algehele klantenervaring te optimaliseren, een succesvolle digitale transformatie door te voeren en een concurrerende klantenservice aan te bieden.
CRM-ontwikkelaar en -integrator Efficy ondersteunt banken en verzekeraars om de kennis van hun klanten nuttig en efficiënt in te zetten, om omnichannel met hen te communiceren en om doeltreffende marketingstrategieën uit te werken.
Efficy-CRM geeft een 360° klantbeeld
Efficy-CRM maakt het mogelijk om een 360° klantbeeld te hebben, zodat je hen op het juiste moment relevante producten onder de aandacht kan brengen. Je beschikt over de actuele contracten van elke klant, ook wanneer deze door medewerkers worden beheerd en kan ook heel eenvoudig relevante en aangepaste scores voor klanten definiëren en KPI’s ingeven waarmee de rentabiliteit van de acties en de loyaliteit van elke klant kan gemeten worden.
Lees verder onder de foto.
Kantoormedewerkerskrijgen automatische meldingen zodat ze proactief actie kunnen ondernemen, bijvoorbeeld wanneer een contract afloopt of een lening bijna is afbetaald.
Meer lezen over Efficy-CRM voor banken en verzekeringen.
Klantrelatiebeheer koppelen met andere software
De CRM-oplossing van Efficy kan heel eenvoudig gekoppeld worden met andere platformen, denk aan interne verzekeringssoftware, vergelijkingswebsites,...Via een portaal hebben de klanten toegang tot allerhande persoonlijke informatie, zoals het opvolgen van aanvragen, het raadplegen van kredietbrieven,…
Klanten, maar ook prospects doeltreffend beheren
Diverse grootbanken en grote verzekeraars maken reeds gebruik van Efficy-CRM. Een van de grootbanken heeft Efficy CRM uitgerold naar 800 kantoren en beheert daarmee 6 miljoen klanten en 184 miljoen leads per semester, zowel particulieren als bedrijven.
Met de tools die de bank daarvoor gebruikte, konden de kantoren niet met elkaar communiceren en geen informatie delen.
De Efficy omnichannel CRM-tool maakt het de bank mogelijk om voor de belangrijke klanten strategische actieplannen op te stellen. Ook het feit dat het CRM gebruik maakt van gesofisticeerde AI kon de bank bekoren om met Efficy in zee te gaan.
Benieuwd naar de voordelen van de CRM-oplossing van Efficy? Vraag vrijblijvend een demo aan.
Contactinformatie
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Inti De Ceukelaire (Chief Hacker Officer): “Er is altijd een zwakke schakel”
Hacken zit Inti De Ceuckelaire van jongs af in het bloed, maar hij deed dit nooit om ie...