Hello.be gaat internationaal met de lancering van CallGenius, nummer management voor Microsoft Teams
Hello.be, toonaangevend in innovatieve telecom en uitmuntende Microsoft 365 knowhow, kondigt met trots de internationale lancering aan van CallGenius, een uniek product dat het beheer van telefoonnummers voor IT-beheerders vereenvoudigt. Deze geavanceerde tool is ontworpen om het beheer van telefoonnummers binnen Microsoft Teams te optimaliseren, waardoor IT-admins in één oogopslag een volledig overzicht krijgen van alle nummers en nummerblokken binnen hun organisatie.
Waar het beheer van Microsoft Teams ophoudt, gaat CallGenius verder
"De praktijk leert ons dat bedrijven die een paar honderd tot duizenden telefoonnummers moeten beheren binnen Microsoft Teams dit niet makkelijk binnen Teams zelf kunnen. Tot op heden is het een ontbrekende functionaliteit binnen Microsoft Teams. Wat maakt dat IT-beheerders de nummers niet overzichtelijk krijgen én daarom Excel sheets bijhouden om het in de mate van het mogelijke 'gemanaged' te krijgen. Maar alsnog staan ze voor een grote uitdaging en beschikken ze niet over real-time inzichten. Dit is een probleem waar niet alleen in België mee geworsteld wordt maar wereldwijd. Bellen met Microsoft Teams is over de hele wereld geïntegreerd bij bedrijven. Om dit knelpunt te verhelpen, hebben wij al onze knowhow in CallGenius gestoken en lanceren wij het internationaal. Zodat IT'ers, waar ook ter wereld, afscheid kunnen nemen van alle manuele handelingen en volledig geautomatiseerd aan de slag kunnen." vertellen zaakvoeders Koen Van Loon en Peter Batenburg.
Efficiënt & nauwkeurig nummers beheren
CallGenius synchroniseert rechtstreeks met de Microsoft 365 tenant(s) van de organisatie. Hierdoor heeft de IT-administrator te allen tijde real-time data inzake alle gebruikers, telefoonnummers en nummerblokken binnen handbereik. En doordat ze het volledig kunnen configureren naar de noden van hun organisatie, kunnen ze nummers efficiënter en nauwkeuriger beheren.
De belangrijkste features in een notendop:
- Overzichtelijk nummerbeheer: in één overzicht kunnen IT-beheerders alle losse nummers, nummerblokken en gebruikers beheren. Zo kunnen ze perfect opvolgen welke nummers al dan niet in gebruik zijn, aan welke gebruiker(s) een nummer gekoppeld is en zien welke nummerblokken bijna volzet zijn. Zo kunnen ze tijdig nieuwe nummerblokken met nummers aankopen én is het niet langer een huzarenstuk om een nummer vrij te geven bij een uitdiensttreding, of toe te kennen bij een indiensttreding.
- Gepersonaliseerde tags voor filtering: beheerders kunnen eigen tags op nummer- en nummerblockniveau toekennen, op deze manier kunnen ze eigen views creëren. Denk hierbij aan tags met land- of regiocodes waardoor IT-admins supersnel nummers, nummerblokken kunnen beheren van vestigingen verspreid over diverse regio's of landen.
- Eigen beheer: CallGenius kan volledig ingericht worden naar eigen noden, hierdoor kan het beheer van Microsoft Teams nummers gemakkelijk in eigen handen blijven.
- Audit logging & restore: elke wijziging binnen de Microsoft 365 tenant(s) én CallGenius worden gelogd. Je kan zelfs alerts instellen bij afwijkende wijzigingen. Fouten maken is menselijk, een telefoonnummer of user kan zomaar per ongeluk gewist worden, maar is dankzij CallGenius ook in een paar muisklikken hersteld.
- Gemakkelijk op te zetten: het is 100% compatibel met Microsoft Teams Calling Plans, Operator Connect & Direct Routing.
- Multi-tenant beheer: beheerders kunnen met een paar muisklikken meerdere tenants toevoegen en binnen één interface alle gebruikers en nummers beheren.
De mogelijkheden inzake nummerbeheer voor Microsoft Teams zijn eindeloos dankzij CallGenius!
"Het is een unieke tool en in de praktijk zijn er weinig oplossingen die hier op focussen. Wat maakt dat wij direct de internationale markt betreden en openstaan voor samenwerking met resellers. Zodat IT-teams overal ter wereld zeer eenvoudig én efficiënt hun nummers kunnen beheren, waardoor er kostbare tijd bespaard wordt." aldus Koen Van Loon.