Slimmer werken dankzij de integratie van je ERP-, CRM- en telefoniesysteem
Steeds meer bedrijven willen een integratie van hun telefonie met hun administratieve systemen en andere bedrijfssoftware. Waarom? Slimme integraties komen de productiviteit van medewerkers én de klanttevredenheid enorm ten goede.
Maar welke talloze software-integraties kan je doen met je cloud telefooncentrale? En welke gigantische voordelen levert het je op? De experts van Sonal lichten het toe.
Meer weten? Contacteer Sonal!
Het belang van de integratie van je telefonie met andere software
Vandaag zijn er steeds meer kanalen ter beschikking voor support of contact. Telefoon, mail, WhatsApp of Skype zijn al lang ingeburgerd. Maar wat dacht je van een chatbot of het integreren van een echte live webchat op je website? De klant moet het zo makkelijk mogelijk hebben om contact op te nemen.
Een geïntegreerde communicatie-infrastructuur zorgt voor efficiënt en eenvoudig databeheer. Bovendien levert het betere klantervaringen op: met integraties van je CRM-systeem zet je volop in op snellere en persoonlijkere service.
Beheer je klantgegevens
Beschik je al over een CRM-systeem (Customer Relationship Management)? Dan weet je ongetwijfeld dat dit je helpt bij het beheren van je klantgegevens. Integreer je dit met je telefoniesysteem, dan zijn klantgegevens onmiddellijk beschikbaar, zichtbaar én aanpasbaar wanneer iemand contact opneemt.
Je krijgt een automatische pop-up op het computerscherm bij een inkomende call en meteen verschijnt de juiste contactpersoon of klant mee op het scherm. Voeg je daar je ERP-systeem nog aan toe, dan zie je meteen ook wat de laatste status is van - bijvoorbeeld - bestellingen van die klant.
Nood aan efficiëntere werkprocessen? Sonal vertelt je graag meer over de mogelijkheden.
De voordelen van integraties met telefonie op een rijtje
Integraties met externe softwarepakketten zorgen voor sneller en efficiënter werken. Maar wat betekent dat concreet? Hieronder volgt tekst en uitleg.
- Je weet meteen wie er belt en waarom. Je krijgt meteen alle beschikbare info: de naam en het bedrijf van de beller, welke producten/diensten ze afnemen, eerdere supportvragen enz. Dit maakt het niet alleen makkelijker voor medewerkers, maar draagt ook bij aan zowel kortere wachttijden en kortere telefoongesprekken als uiteindelijk meer tevreden klanten doordat ze snel geholpen worden.
- Je werkt meteen het betreffende relatiedossier bij.
- Er is geen extra software nodig.
- Je vereenvoudigt of elimineert administratieve processen.
- Je belt ook zelf snel en eenvoudig door op het nummer of de contactpersoon te klikken.
- Geniet voortaan van zeer efficiënte interne communicatie: zoeken naar de juiste contactpersoon of 5x dezelfde vraag stellen behoort voortaan tot het verleden.
- Integratie maakt analyse mogelijk: hoeveel tijd besteedt iemand aan een bepaalde klant? Hoe vaak heeft iemand al contact opgenomen met betrekking tot hetzelfde onderwerp? Hoe vaak belt iemand de klantenservice? Dergelijke info vormt een solide basis om klanten beter te begrijpen en verbeteringspotentieel te herkennen.
Fijn, al die voordelen. Maar hoe begin je aan dergelijke integratie? Geen paniek: Sonal zorgt ervoor, volledig op jouw maat. Boekhoudpakketten, verzekeringspakketten, programma’s voor leadbeheer, ticketing, en zelfs je CRM-tools (Customer Relationship Management) …
Klantvriendelijker worden dankzij de juiste integraties
Van zodra de telefoon overgaat, hebben medewerkers heel wat informatie over de beller. Het systeem herkent de beller en meteen wordt alle beschikbare informatie op het beeldscherm getoond. De ‘goeiemiddag, hoe kan ik u helpen?’ maakt voortaan plaats voor ‘Goeiemiddag meneer Peeters, fijn dat u belt. U informeert naar de stand van zaken omtrent uw bestelling? Mijn collega volgt dit voor u op. Ik verbind u graag met hem door.’
Voortaan worden klanten en relaties sneller én persoonlijker geholpen wanneer ze je bedrijf contacteren. Zo, alweer een tevreden klant!
Vul snel onderstaand formulier in voor meer info. Sonal helpt je graag!
Contactinformatie
-
Sonal
-
Antwerpsestraat 145
2640 Mortsel -
03 448 08 48
Neem contact op met Sonal
Vaste telefonie, cloud telefonie of VOIP?
Ook interessant
Inti De Ceukelaire (Chief Hacker Officer): “Er is altijd een zwakke schakel”
Hacken zit Inti De Ceuckelaire van jongs af in het bloed, maar hij deed dit nooit om ie...